Новите еколошки стандарди се сериозен проблем за овие модели

Во САД се купуваат големи автомобили со помалку опрема, но во Европа се случува токму спротивното – мали автомобили со многу дополнителни опции и системи. И покрај ваквиот тренд, иднината на малите автомобили е под сериозен знак прашалник, поради новите еколошки стандарди кои стануваат задолжителни за земјите на ЕУ.

„Новите правила за емисиите на штетни гасови ќе бараат од секој автомобил технологии кои чинат скапо. Кај големите автомобили маржата во цената може да ги покрие овие трошоци, но кај помалите тоа е невозможно. Соодветно на тоа, нивната цена ќе расте, а тоа може да биде фатално“, вели Марк Варбертон, аналитичар во брокерската куќа Sanford C. Bernstein, цитиран од Automotive News.

Финансискиот експерт дава и конкретни примери. Opel се откажа од моделите Karl и Adam, а PSA Group веќе објави дека нивните модели Peugeot 108 и Citroen C1 веројатно нема да преживеат. Извор од Ford потврдува дека компанијата ќе ја запре продажбата на Ка+ во Европа додека Volkswagen се подготвува моделот Up! да го претвори во возилот само со електричен погон. Истото ќе се случи и со Seat Mii и Skoda Citigo.

Daimler производството на брендот Smart го префрлува во Кина, а под знак прашање се доведува и иднината на Renault Twingo. Но, тоа нема да биде сè, бидејќи промените, според Варбертон, ќе влијаат и на следната класа. Под ризик е VW Polo, а ако запре производството, сигурно истото ќе се случи и со моделите на истата платформа како Audi A1, Skoda Fabia и Seat Ibiza.

„Оваа платформа е многу важна за VW групата, но истата ќе се соочи со сериозен економски предизвик, BMW исто така ќе мора да се преиспита и на крајот да го намали производството на MINI“, додава експертот.

Автомобилската индустрија мора да ги намали просечните нивоа на емисии на секој производител на 95 грама CO2 по километар. Во 2018 година, оваа бројка изнесуваше 120,5 g / km. Новиот стандард не може да се постигне во мали модели без каква било форма на електрификација, а тоа секако ќе доведе до зголемување на цените на автомобилите.

Интересно е тоа што досега малите модели помагаа на големите да постигнат пониски просечни резултати. Сепак, тие повеќе не можат да ги компензираат повисоките емисии и стануваат неисплатлив економски модел, ставајќи ги производителите под силен притисок.

Но тука не завршуваат проблемите – дополнителните безбедносни системи, кои ќе станат задолжителни за сите нови автомобили во 2021 година се исто така голем проблем. Калкулациите покажуваат дека ова тоа да биде профитабилно. Експертите пресметале дека претворањето на еден автомобил во „мек хибрид“, додавајќи стартер-генератор ќе чини повеќе од 600 до 1.000 евра. Стандардниот хибриден систем додава 2000 евра на вкупната цена, а plug-in хибридниот систем дури 5000 евра.

Статистиката а JATO Dynamics покажува дека просечната цена на најмалите автомобили регистрирани во Германија, Шпанија, Франција и Италија во 2018 година е 14.512 евра, а на автомобилите од следниот сегмент – 17.459 евра. Претворањето во хибриди и додавање на задолжителни системи сериозно ќе ги зголеми овие вредности и ќе ги направи возилата практично непрофитабилни.

Единствениот начин за спас на овие класи и преминот на електричен погон. Генералниот директор на Citroen, Линда Џексон веќе објави дека иднината на C1 е токму таква. Škoda, веќе го покажа електричното Citigo, а на саемот во Женева оваа пролет, Peugeot го покажа моделот e208, кој е дизајниран пазарно да се натпреварува со успешниот Renault Zoe. Компактно електрично возило за Европа подготвува и Honda, а слични планови на среден рок имаат Dacia, Nissan и Mazda.

Според аналитичарите од LMC Automotive продажбата на мали автомобили ќе се намали од 3.160.000 примероци во 2018 година на 2.900.000 во 2020 година. Во 2023 година, меѓутоа, истата ќе се стабилизира на околу 3 милиони. Прогнозата за најмалиот сегмент е продажба од 1,1 милиони во 2018 на 900.000 во 2021 година, по што ќе следи прикажување стабилизирање на околу еден милион во 2023 година.

Според експертите, на купувачите ќе им треба малку време за да се навикнат на зголемувањето на цените, што ќе биде во просек околу 2000 евра по модел.