Премиум брендови кои може да се соочат со сериозно проблематична иднина
Овие брендови можеби нема да преживеат во новите услови на автомобилската индустрија
Електрификацијата, новита технологии за поврзување, автономијата на автомобилите, брзорастечките нови компании, глобалната пандемија, Брегзит, недостатокот на полупроводници, промена на навиките на потрошувачите… – списокот на краткорочни и долгорочни предизвици со кои се соочува автомобилската индустрија денес е поголем од кога било. Во моментов се граничи со фарса, но е потенцијално деструктивен, особено за некои производители.
Кои компании се најмногу изложени на ризик? Според британското издание Autocar, овие проблеми имаат особено лошо влијание врз премиум производителите. Пет од нив во моментов се на работ на бездна и може да бидат во сериозни проблеми доколку состојбата не се врати во нормала, што се чини невозможно, барем засега. Кои се тие?
Jaguar
Jaguar во моментов има цел без видлив план. Одлуката брендот да се претвори во производител на електрични автомобили за кратко време – 2025 година, навестува обид за воскресение, кој може да биде и последен. Во 2020 година, Jaguar продаде помалку автомобили (102.494) од BMW Серија 3 и тоа само во Европа (118.369).
Менаџментот на британската марка верува дека планот за електрификација ќе успее, но тој сè уште не е подготвен. Платформата за идните модели на електрична енергија мора да се создаде со помош на други – најверојатно кинеска компанија, но мора да биде брилијантна за Jaguar да оди нагоре.
Alfa Romeo
Италијанската компанија веќе е дел од концернот Stellantis и доби ново раководство. Перформансите на брендот минатата година беа застрашувачки – 35.718 нови автомобили продадени во Европа и 18.586 во САД. Сепак, слаткиот живот заврши и загубите нема да се толерираат, бидејќи допрва треба да се носат безмилосни одлуки, од кои некои веќе се факт.
На пример, платформата Giorgо, за која беа потрошени повеќе од 1,2 милијарди евра треба да биде заменета. Ќе се користи нова шасија, на која се изградени моделите на PSA Group. Очигледно, се бараат заштеди на трошоците, но дали ова ќе помогне да се спаси Alfa Romeo останува да видиме.
DS Automobiles
Без наследството и шармот на Alfa Romeo, но со предност да се биде дел од победничка група како PSA (сега Stellanis), францускиот премиум производител на автомобили ќе мора да се бори силно за да преживее. Првата задача е да се обезбеди силно присуство на сите глобални пазари ширум светот.
Новата лимузина DS9 сигурно ќе го привлече вниманието на клиентите во Азија, каде продажбата на марката беше пред тотален колапс.
Сепак, ова тешко дека ќе биде доволно. Резултатот во Европа за 2020 година е само 43.686 нови автомобили, што укажува на сериозни проблеми за марката.
Smart
Овој бренд фокусиран на намалување на емисиите и отстранување на метежот во големите градови би требало да напредува. Сопственикот, германскиот концерн Daimler минатата година основаше заедничко вложување со Geely со учество од 50:50 часот во обид да се етаблира на пазарот во Кина, но досега тоа не се случи.
Во Smart се надеваат дека новиот мал „џип“ ќе ја промени ситуацијата, но фактите покажуваат дека автомобилите на марката веќе не се толку популарни. За 30 години, индустријата значително се промени, а тоа се однесува на вкусовите на потрошувачите кои веќе не се подготвени да плаќаат многу пари за мал автомобил или поедноставно кажано по цена на Mercedes.
Lamborghini
Профитот на Lamborghini минатата година беше на рекордно ниво бидејќи луѓето потрошија повеќе пари за помалку автомобили. Со лансирањето на SUV моделот Urus, италијанската марка забележа одлични резултати и сериозни профити, но гласините дека групацијата Volkswagen сака да го продаде продолжуваат и понатаму. Зошто?
Главната причина е што на Lamborghini му се потребни огромни инвестиции за да се пресели во новиот автомобилски свет – оној на електрифицирани возила. Притоа го чекаат нови, големи предизвици, како што се прилично новите компании како Rimac и Nio, кои не се оптоварени на кој било начин од минатото.