Škoda Enyaq RS iV собори два Гинисова рекорди / ФОТО+ВИДЕО
Моделот Enyaq RS iV управуван од автомобилскиот новинар Ричард Миден го собори Гинисовиот рекорд за „Најдолг континуиран дрифт на возило по мраз“ откако достигна растојание од 7.351 km
Škoda поставила два официјални светски рекорди во дрифт со SUV моделот Enyaq RS iV, вториот целосно електричен спортски автомобил на марката. Рекордите за „Најдолг континуиран дрифт на возило по мраз“ и „Најдолг континуиран дрифт на возило по мраз (електричен автомобил)“ се потврдени и од страна на „GUINNESS WORLD RECORDS“. Тие се поставени од автомобилскиот новинар Ричард Миден на кружна патеката со должина од 188.496 метри на замрзнатото езеро Стортјернен во близина на Остерсунд, Шведска, во четвртокот на 19 јануари 2023 година.
Првиот рекорд што Škoda го соборила на езерото Стортјернен е „Најдолг континуиран дрифт на возило по мраз“. Возејќи го неодамна лансираниот SUV Škoda Enyaq RS iV, Ричард Миден поставил нов официјален потврден рекорд држејќи го автомобилот во контролиран дрифт повеќе од 15 минути, поминувајќи 7.351 km. Дрифтот на Миден го надминува претходниот рекорд од 6.231 км, поставен во Кина во 2022 година. Соборувајќи го првиот рекорд, Миден и Škoda Enyaq RS iV SUV истовремено го поставиле и вториот рекорд за „Најдолг континуиран дрифт на возило по мраз за електричен автомобил“.
Со присуство на судии од „GUINNESS WORLD RECORDS“ и меѓународниот дрифтинг судија Дејвид Калас како сведок, Škoda го поставила рекордот на четвртиот ден по бројните тренинзи со различни комбинации на гуми. За да се постигне совршен дрифт, биле вложени вкупно 18 часа дрифтинг во текот на пет полни дена на температури под нулата.
Теренецот Enyaq RS iV ги издржал тешките услови и дрифт патеката ја поминал 39 пати во текот на 15 минути и 58 секунди, притоа достигнувајќи максимална брзина од 48,69 km/h и брзина од 31,64 km/h во најбавната точка.
Стандардниот сериски автомобил користен за поставување на рекордот бил опремен со алуминиумски тркала од 20 инчи. Гумите Däckproffsen 245/35-R20 за специјално возење (Michelin) на предната страна имале 600 клинови од 5 mm, што овозможува уште подобро влечење и ракување на замрзнати површини; додека пневматиците Nokian Hakkapelitta 255/45-R20 поставени на задните тркала имале 300 клинови од 2 mm на површините на гумите, што се покажало како идеална комбинација на ледената површина со дебелина од 40 cm.
Поставувањето две нови рекорда во „GUINNESS WORLD RECORDS“ ја враќа Škoda, новиот рекордер Ричард Миден и ознаката RS во книгата на рекорди. Во 2011 година, еден британски возач поставил нов брзински рекорд на Асоцијацијата за копно на Јужна Калифорнија (SCTA) за 2.0-литарски автомобили со присилна индукција од 227,080 милји на час. Возејќи Skoda Octavia RS произведена во Велика Британија, рекордот бил поставен на легендарниот Bonneville Salt Flats во САД.
„Да се вратиш зад воланот на уште една Škoda што соборува рекорди е прилично посебно, одејќи од Солените станови Bonneville Salt Flats до замрзнатото езеро во Скандинавија – поставувајќи два различни рекорди во два многу различни автомобили. Неверојатно сум горд што повторно ќе бидам дел од тим кој соборува рекорди по 12 години – кој би помислил дека ќе бидеме тука и ќе дрифтаме со електричен автомобил на мраз? Тоа покажува колку автомобилскиот свет се менува и колку е возбудлив“, вели Ричард Миден.
Во споредба со стандардниот Enyaq iV, Enyaq RS iV има спортска суспензија која е 15 mm пониска напред и 10 mm пониска назад. Прогресивното управување и избор на режим на возење, како и опционална динамичка контрола на шасијата резултира со уште подобра тракција. Дополнителните подобрувања вклучуваат препознатливи спортски браници RS, сјајно црни надворешни детали, како и спортски седишта со црн кожен тапацир проширен и на воланот, како и облоги на таблата со инструменти.
Теренецот Enyaq RS iV е втората целосно електрична Škoda што ја носи значката RS. Нуди 299 КС и забрзување од 0-100 km/h за само 6,5 секунди со батерија од 82 kWh (нето 77 kWh) и два електрични мотори. Со по еден на секоја оска, Enyaq RS iV произведува вртежен момент од 460 Nm, со моментално забрзување и моќни перформанси. Возилото може брзо да се полни при брзини од 135 kW, што значи дека полнењето од 80% може да се постигне за само 36 минути.