Овде го добиваме одговорот на прашањето дали автомобилска компанија може да биде највредна без глобално присуство

 

Времињата се менуваат неповратно, па така еден Lucid вреди повеќе од традиционалниот конгломерат како што е Ford, додека од друга страна Rivian е повреден од General Motors, кој владее со светскиот пазар со децении. Сепак, овојпат кинескиот BYD е компанијата која прави значаен пресврт, со вредност повисока од онаа на Volkswagen, а позади Tesla и Toyota.

Овој рокада се случи само неколку дена откако германскиот производител ја врати својата позиција од Rivian. Вредноста на акциите на американскиот производител падна по веста дека повеќе нема да работи со Ford на заеднички производи. Тоа го врати Volkswagen на третото место, кое беше втор пред Tesla да го преземе водството во пазарната капитализација. Она што е сигурно е дека планот на германскиот концерн е да ги врати претходните позиции или дури да стигне до лидерската позиција во иднина. Сепак, BYD нема да им ги олесни работите на Германците, напротив.

Кинескиот производител е „високовертикализирана“ компанија, која ги произведува повеќето од нејзините клучни компоненти, од батерии до полупроводници. Како резултат на тоа, не е засегната од глобалниот недостиг на чипови, што се одразува и на нејзиниот бизнис.

Куриозитет е што BYD е присутен само во Кина и на неколку други пазари, како Норвешка и неколку латиноамерикански пазари. Се чини дека тоа е повеќе од доволно за компанијата значително да ја зголеми пазарната капитализација, особено ако се земе предвид дека Кина е најголемиот автомобилски пазар во светот. Сепак, е-платформата 3.0 има за цел да го промени тоа брзо.

BYD претходно објави дека моделите Han и Tang ќе ги продава во Бразил, на пример. Кинезите исто така имаат намера да го продаваат Dolphin во Европа и во други земји, штом производството ќе им овозможи да планираат поагресивно проширување на пазарот на глобално ниво. Кога ќе се случи тоа, Toyota би можела да падне на третото место на листата на највредни автомобилски компании, давајќи му ја на BYD втората позиција. Се разбира, ова е само почеток.

Со продажба на поволни електрични возила со LFP батерии, кои можат да издржат 1,2 милиони километри, со полнење преку систем од 800 V, кинеската компанија би можела да ја направи достапна електрификацијата за широките маси. Тоа значи уште поголем обем на продажба и секако подобра котација на берзата. Многу производители на електрични автомобили ветуваат фантастични работи, но BYD би можел да биде првиот што ќе ги испорача.