Зошто производителите ги намалуваат цените на електричните автомобили: Драматичниот пад на продажбата во јануари може да биде одговорот!
Продажбата на електрични автомобили последниве години бележеше постојан раст, па затоа забавувањето на продажбата во јануари е вознемирувачка вест за индустријата
Глобалниот пазар на електрични возила (EV) се опоравува од еден од најдраматичните колапси во месечната продажба. Истражувањето на компанијата Rystad Energy покажало дека во јануари биле продадени само 672.000 електрични возила, што е приближно половина од продажбата остварена во декември 2022 година и само 3 отсто зголемување во споредба со јануари 2022 година. Во исто време, пазарниот удел на електричните возила меѓу сите патнички автомобили продадените исто така, во јануари, паднал на 14%, што е значително пониско од 23% забележани во декември 2022 година.
Продажбата на електрични возила последниве години бележеше постојан раст, па затоа забавувањето на продажбата во јануари е вознемирувачка вест за индустријата. Даночните олеснувања и владините субвенции досега го поддржуваа пазарот на електрични возила, бидејќи државите ја идентификуваат електрификацијата на возните паркови на патнички автомобили како основна тактика за постигнување на целите за нулта емисија на штетни гасови. Намалувањето или откажувањето на овие субвенции на почетокот од годината очигледно има негативно влијание врз расположението на потрошувачите. Сега производителите на автомобили се обидуваат да ја сменат надолната траекторија и да го спасат пазарот во 2023 година.
Субвенциите за електрични возила во многу европски земји и континентална Кина беа намалени на почетокот на годината, а враќањето на некоја значајна субвенција е малку веројатно во блиска иднина. Единствената трошка надеж за глобалната перспектива е американскиот пазар, кој е само на почетокот на своето патување наречено електрификација и воведување даночни олеснувања. САД беа единствениот голем пазар што забележа зголемување на продажбата на електрични возила и уделот на пазарот во споредба со претходната година, иако нивниот придонес во глобалниот вкупен износ сè уште е релативно минимален.
Кина, најголемиот пазар на електрични возила во светот, доживеал речиси 50% намалување на продажбата на електрични возила во јануари 2023 година во споредба со претходниот месец. Иако минатиот месец имало маргинален пораст на продажбата на електрични возила во Европа од година во година, перформансите на пазарот се лоши, при што многу земји покажале голем пад во продажбата на електрични возила од декември 2022 година. Како што се приближуваше крајот на субвенциите за електрични возила, многу од потрошувачите побрзаа да извршат плаќања за нови возила и ги реализираа пред крајот на 2022 година. Поради ова, продажбата на крајот на 2022 година порасна, но референтните податоци се само благ пораст на продажбата во однос на 2022 година. Ако се очекува електрична револуција, тој раст од 3% е премалку.
Сето ова веројатно ја поттикна Tesla да ги намали цените на своите возила, а реагираа и некои други производители на електрични автомобили.