Во новиот извештај од истражувачката компанија Bloomberg Intelligence предвидува голема промена на врвот кога станува збор за производители на електрични возила. 

Ова сугерира дека актуелниот глобален лидер Tesla нема да ја задржи позицијата уште долго време и дека VW ќе го престигне за околу осумнаесет месеци.

Извештајот укажува на фактот дека групацијата Volkswagen веќе продава повеќе електрични автомобили во Европа (310 илјади возила продадени во 2021 година наспроти 170 илјади на Tesla, иако ова е неофицијална бројка објавена од Jato Dynamics), а минатата година забележано е двојно зголемување на електричните автомобили продадени возила во споредба со 2020 година.

Присуството на електрични возила на Volkswagen во САД е сè уште релативно мало, иако во 2021 година беа продадени 37,2 илјади возила (што е три пати поголем од обемот на продажба во споредба со претходната година), но производителот планира тоа да го промени, секако во позитивна насока.

Доказ дека електричните возила на Volkswagen се навистина барани е фактот што повеќето модели предвидени за 2022 година се веќе распродадени, иако тоа делумно се должи на продолжувањето на времето на испорака предизвикано од многуте кризи кои моментално го погодуваат светот и генерално автомобилска индустрија.

Tesla објави рекордни продажни резултати за минатата година, успевајќи да продаде импресивни 936.222 електрични автомобили ширум светот. Ова го подигна производителот на електрични возила на листата на Fortune 500 за 35 места благодарение на годишните приходи од 50 милијарди американски долари.

Извештајот вклучува предвидувања на истражувачите дека глобалниот пазарен удел на електрични возила ќе се зголеми на 15% до 2025 година, во споредба со 6% минатата година. Кина и Европа ќе бидат најодговорни за ова зголемување, како и Соединетите Американски Држави, но во помала мера, бидејќи се очекува до средината на деценијата да достигне само 6% од продажната мешавина на EV.

На третото место во однос на продажбата на електрични возила во 2025 година, Bloomberg го гледа BYD, актуелниот кинески лидер. Интересно е што се предвидува дека BYD ќе може да ја задржи лидерската позиција локално, следен од Changan, а потоа и Geely. Многу жестока конкуренција ќе биде и Dongfeng, како и два големи стартапи основани со цел развој на електрични возила, а со потекло од Кина. Тоа се брендовите Nio и Xpeng.

Во случајот на Ford, аналитичарите во извештајот се оптимисти за очекуваниот успех на пикапот на батерии наречен F-150 Lightning, кој се смета за прв голем електричен модел на еден од најстарите светски производители на автомобили и кој навистина ќе помогне да се прифатат електричните возила во Соединетите Американски Држави. Досега, Tesla во голема мера доминираше на пазарот во САД, но таа лидерска позиција ќе почне се повеќе да се доведува во прашање од традиционалните производители на автомобили, особено по 2025 или 2026 година.

Целиот извештај на Bloomberg Intelligence е достапен за бесплатно преземање и содржи 33 страници полни со информации, иако ваквиот тип на податоци треба секогаш да се земаат со претпазливост бидејќи не се земаат во предвид неочекуваните нарушувања или пробиви, па затоа е само груба проценка заснована на минатото, историските бројки и актуелни трендови.