Намалувањето на ограничувањето на брзината на автопатите би решило два проблема одеднаш. Но, дали луѓето ќе се согласат со тоа?

Франција бара начин да заштеди енергија, која секој ден поскапува и се повеќе е тема на разговор меѓу светските сили за проблемите со достапноста на суровините потребни за нејзино производство. Французите, повикувајќи се на податоците на Меѓународната агенција за енергетика, укажуваат дека со намалување на максималната брзина на автопатиштата низ светот за 10 km/h ќе се заштедат 290.000 барели нафта дневно, доколку ограничувањето важи само за патнички возила. Ако се додадат камионите, заштедите се уште 140.000 барели дневно.

Францускиот Caradisiac на тоа ги додава своите пресметки

Минатата година, уредниците направиле тест кој покажал дека намалувањето на брзината од 130 на 120 km/h во реални услови го продолжило патувањето за само 4 минути, а во исто време придонело за 14 проценти намалување на потрошувачката на гориво кај тестбиот Renault Megane.

Германија би можела да оди уште подалеку во ограничувањата на брзината

Организацијата Deutsche Umwelthilfe предлага максималната брзина на автопатите да се намали на 100 km/h. Овој пат, сепак, не се работи за заштеда на енергија, туку за намалување на емисијата на CO2. Германија истакнува дека побавното возење би резултирало со годишно намалување на емисиите на CO2 за 9,2 милиони тони. Но во Германија се оди и подалеку. Оваа промена би била придружена со намалување на 80 km/h на меѓуградските патишта и намалување на 30 km/h во населените места.

Засега тоа се само предлози

Оној во Франција би влегол трајно, германскиот – пробно 2 години. Ова би било време кое би покажало вистински заштеди и би овозможило да се провери дали општеството е способно да се прилагоди на новите препораки. Слични акции веќе се најавени и во Холандија. И веројатно, по првите, храбри земји што ги воведуваат, слични регулативи ќе воведат и нови.