Брендот за градски автомобили, кој сега работи како заедничко вложување меѓу Mercedes-Benz и Geely, пред крајот на годината ќе го лансира својот најнов модел, електричен кросовер со четири врати, чии прототипови моментално се на интензивно тестирање на студено време во северна Кина

Smart станува електричен на глобално ниво (досега беше само во Европа) и оваа нова стратегија значи и воведување на нова шема за означување. Така, отсега па натаму, паметните модели ќе го користат симболот „#“ проследен со број, навидум усвојувајќи хаштаг пристап прилагоден на социјалните медиуми. Првиот пример на оваа нова номенклатура го видовме пред само неколку месеци на IAA Mobility во Минхен.

Таму со моделот Concept #1, Smart даде конкретен осврт на првото сериско возило од новата целосно електрична генерација, со кое сакаат да влезат во денешниот многу атрактивен B-SUV сегмент.

Но Smart веќе не е мал; наместо градскиот електричен двосед, во иднина ќе биде теренец долг 4,29 метри со меѓуоскино растојание од дури 2.750 mm. Се заснова на платформата SEA на Geely, а повеќе податоци ќе бидат познати подоцна, како што ќе се приближува почетокот на сериското производство.

Новата платформа SEA ќе се користи и за идното најмало Volvo, а Smart се очекува да понуди батерија од околу 70 kWh и мотор со 260 КС поставен одзади, што ќе помогне да се постигне типично тесен круг на вртење.

Новитетот моментално се тестира во северна Кина на температури од околу -40 ℃, а од фотографиите е јасно дека сериската верзија ќе биде малку изменета во однос на концептот. Една од наследените карактеристики на популарните модели Smart 450 и 451 се прозорците на вратите без рамка, додека димензиите и дизајнот сугерираат дека профилот на целната група би можел да биде сличен на оние на Mini Countryman.

Концептот имаше четири седишта, но серискиот модел ќе може да прими до пет лица, со ентериер кој користи целосно нова архитектура на кабината со „лебдечка“ конзола и свежа технологија, вклучувајќи централен екран со големина до 12,8 инчи.

Објавено е дека има коефициент на отпор од само 0,29, благодарение на голем број елементи видени во електричните возила во последниве години. Една од нив се рачките на вратите што се извлекуваат со функција за кршење мраз. Тука е и системот на активни решетки, бидејќи на електричните автомобили сè уште им треба ладење за батеријата, а најавено е и предзагревање на батеријата кое се управува со апликација.

Несомнено интересен автомобил, но дали тоа е воопшто Smart, одлучете сами. Секој пат кога Smart им бил „неверен“ на своите корени, моделот Fortwo, и „шарал“ низ други класи, тоа не завршувало добро. Дали така ќе биде и овој пат, ќе покаже времето.