Дали е ова најдоброто решение? Швеѓаните имаат систем за брзо гаснење на опожарени електрични автомобили!
Системот ColdCut Cobra директно го напаѓа огнот, користејќи воден млаз од 300 бари
Гасењето на опожарени електрични автомобили е макотрпна работа. Тие не се запалуваат почесто од, на пример, автомобилите со дизел или бензински погон, но кога тоа ќе се случи, на пожарникарите не им е лесно. Неопходно е да се консумираат огромни количини на вода. Технологијата на воден млаз на шведската компанија Cold Cut Systems би можела да донесе големи промени. Системот е успешно тестиран од Шведската агенција за граѓански случаи (SCCA).
Литиум-јонските батерии согоруваат со висок интензитет, ослободувајќи токсични гасови, вклучително и водороден цијанид. За гаснење на електрично возило потребни се околу 150.000 литри вода. За гаснење на бензинските и дизел моторите се потребни околу 4.000 литри.
Системот ColdCut Cobra директно го напаѓа огнот, користејќи воден млаз од 300 бари (до 140 пати поголем притисок од оној во гумите) и абразивен материјал кој може да ги пресече подовите на возилата и титаниумските куќишта на батериите. На овој начин, пожарникарите можат директно да ги поплават запалените ќелии, а тестовите на SCCA покажале дека системот е толку ефикасен што се потребни само 750 литри вода за да се изгасне опожарената батерија на автомобилот за помалку од 10 минути.
Системот ColdCut првично е лансиран во 1997 година како средство за безбедно сечење метал во експлозивни средини како што се рафинериите за нафта, но набрзо противпожарните екипи почнале да го користат и во фабрики за хартија, рудници за јаглен и хемиски фабрики.
Системот е поставен на Toyota Hilux, но со нова шасија. Погонот 6×6 нуди носивост од 3.000 kg – речиси три пати повеќе од стандардниот капацитет на 4×4 Hilux. Багажниот простор е исто така продолжен за 1.230 mm.