Во однос на продажбата, Американците заостануваат 7,6 пати зад Јапонците, но нивната стратегија е поисплатлива

Добивката на Tesla од продажбата на автомобили ја надминала добивката на Toyota за околу осум пати за периодот јули-септември 2022 година, објави Nikkei Asia, врз основа на финансиските извештаи на компаниите. Како резултат на тоа, американскиот производител на електрични автомобили го престигна јапонскиот во квартална заработка за прв пат откако Tesla излезе на берза во 2010 година.

Tesla заработува 9.570 долари по автомобил, додека Toyota заработува само 1.200 долари. Така, во однос на профитабилноста на автомобилите, американскиот производител стана лидер на пазарот. Фокусирањето на неколку модели со повисоки цени го става американскиот производител на електрични возила на водечка позиција во однос на нето приходот. Во однос на обемот на продажба, Toyota продала 2,62 милиони возила од јули до септември, 7,6 пати повеќе од 344.000 единици на Tesla.

Во исто време, кварталната нето добивка на Toyota изнесувала 434,2 милијарди јени или околу 3,15 милијарди долари. Tesla во истиот период заработила 3,29 милијарди долари, победувајќи го јапонскиот конкурент за прв пат по 12 години.

Маржата на возилата на Tesla активно расте од април-јуни 2021 година. Инвеститорите реагираат позитивно, поради што пазарната капитализација на Tesla денес е 655 трилиони долари – околу три пати поголема од онаа на Toyota. Tesla стана и еден од најпрофитабилните светски производители на автомобили, губејќи од Mercedes во однос на нето добивката во третиот квартал, но пред гигантите како BMW и Volkswagen.

Разликата е резултат на фундаментално различните стратегии што ги следат двата производители на автомобили. Toyota нуди широк опсег, од автомобили со бензински мотори до хибриди, електрични автомобили и возила со горивни ќелии, во различни големини и ценовни сегменти.

Во меѓувреме, Tesla се фокусира исклучиво на електричните автомобили. Моделот Y и Model 3 сочинуваат над 90% од продажбата, коja е речиси двојно зголемени за две години и покрај нивните релативно високи цени. Дури и поевтиниот Model 3 започнува од околу 40.000 долари во САД. Уверен во својата силна привлечност на брендот, Tesla не се двоумеше да ги зголеми цените за да ги пренесе повисоките материјални трошоци на клиентите. Компанијата, исто така, започна да нуди профитабилен софтвер за автономно возење како опционален додаток пред конкурентите.

„Најголемиот двигател зад растот на профитот на Tesla е обемот на продажбата, потоа зголемувањето на цените и порастот на продажбата на софтверот за автономно возење“, veli Коџи Ендо од SBI Securities.

Tesla инсталираше таканаречени машини за леење Giga Press за да ги намали чекорите потребни за склопување. Во принцип, користењето на таква машина може да го поткопа квалитетот, но да го забрза масовното производство. Исто така, Tesla автомобилите генерално се продаваат директно преку Интернет, метод кој нуди повисоки маржи од продажбата преку дилерите.

За Toyota третиот квартал од фискалната година се покажал како неисплатлив. Ова се должи на наглото зголемување на цената на материјалите и електричната енергија, како и на загубите поради прекините на работата во Русија. За да го поддржи падот на профитот, Toyota има намера да ги зголеми цените на основните модели. САД прво ќе го почувствуваат поскапувањето, а потоа ќе стигнат до европските пазари.

Toyota пак си постави цел да продаде 3,5 милиони електрични автомобили до 2030 година, но bZ4X моментално е единствениот модел во масовно производство. Висок функционер на Toyota на брифингот за приходите ќе рече дека производителот на автомобили истражува други опции за масовно производство на електрични автомобили, додека друг претставник на компанијата изрази чувство на итност, велејќи: 

„Не можеме да изгубиме од електричните автомобили“.

Електричните возила сè уште се соочуваат со предизвици. 

„Во регионите кои се силно зависни од фосилни горива, електричните автомобили не се најдоброто решение за намалување на емисиите на јаглерод диоксид“, вели висок претставник на Toyota. Понатаму, инфраструктурата за полнење останува недоволна и потребен е понатамошен технолошки напредок.