Почнувајќи од овој петок, мотоциклистите во Мадрид и Барселона ќе имаат потешкотии да ги користат своите возила во центарот на споменатите градови

Мадрид веќе има регулирана употреба на возила во внатрешното градско јадро. Тука постојат области каде што возењето е дозволено само за жителите на истите, а воедно е намалена и максималната брзина на пристапните патишта во градот, за да се намалат емисиите.

До сега, мотоциклите беа исклучени од овие правила, но од 30 ноември прописите се менуваат и овие стандарди се однесуваат и на мотоциклистите. За полесно да се знае кој може да оди во центарот на градот, а кој не може, мадридските власти ги поделиле моторите во неколку категории:

Zero – мотоцикли кои користат електрична енергија за возење и имаат опсег од повеќе од 40 km,

Eco – екомотори кои користат електрична енергија за работа и имаат опсег помал од 40 km,

C – мотоцикли кои користат SUS единица во согласност со прописите Euro 3 или Euro 4,

В – мотоцикли кои користат SUS единица во согласност со прописите Euro 2.

Жителите во центарот на градот било кој од овие мотоцикли ќе можат да ги користат без никакви проблеми. Сепак, оние кои не се жители ќе бидат во можност да влезат во овој дел на градот, само ако се од првите две категории на мотоцикли, додека оние на другите две ќе бидат принудени да го паркираат својот мотоцикл.

Новина е во тоа што на сите мотоцикли кои се регистрирани пред 1 јули 2003 година ќе им биде забранет влезот во центарот на градот. Возачите кои ќе возат несоодветна класа на мотоцикл во центарот и, се разбира, ќе бидат фатени од полицијата ќе платат парична казна од 90 евра. Шпанските власти објавија дека дури 38% од регистрираните возила на две тркала за прв пат биле воведени во евиденција пред 2003 година и дека овие мерки ќе погодат голем број луѓе.

Во главниот град на Шпанија во моментов се регистрирани само 1.625 електрични мотоцикли и 987 електрични мопеди, додека вкупниот број на регистрирани мотоцикли е малку повисок или 350.000, додела бројот на мопеди е малку поголем од 95.000.

Речиси идентични мерки се воведени и од страна на градот Барселона, а имаат за цел намалување на сообраќајните гужви и емисијата на штетни гасови.