Според планот, инвестициите до 2050 година ќе бидат 400-650 милијарди евра

FuelEurope, кој ги вклучува скоро сите европски рафинерии, ги објави плановите за намалување на емисиите за 100 милиони тони до 2035 година, фокусирајќи се на синтетички горива. Според оваа асоцијација, овие горива се посоодветни за индустрии како што се авијацијата, поморскиот транспорт и тешките возила, но најлесно е процесот да се започне со автомобилите.

Синтетичкото или со ниско ниво на јаглерод е течно, еколошко гориво од нафта. Во процесот на производство и употреба на таква супстанција, емисиите на јаглерод диоксид во атмосферата или се воопшто незабележителни или се многу мали.

Некои производители веќе го користат новиот вид на гориво. Mazda неодамна започна да развива автомобил со погон на синтетичко гориво, а Mclaren е скоро подготвен да ги покаже своите предности во однос на електричните возила. Во исто време, планот на FuelEurope не е да ги истиснува електричните автомобили и хибридите надвор од европскиот пазар, туку да го направи светот почист. Во овој случај, синтетичкото гориво припаѓа на сегментот на воздушниот и морскиот транспорт.

Основната идеја на планот е да се трансформира постоечкиот акцизен данок не на употреба на гориво, туку да се наплатува такса за емисиите на штетни материи во атмосферата. Според организацијата, за спроведување на проектот во наредните десет години ќе бидат потребни инвестиции во износ од околу 30-40 милијарди евра, а на долг рок во период до 2050 година – вкупно околу 400-650 милијарди.