Дали знаете зошто Бразилците возат на алкохол?
Во Бразил речиси и да нема автомобил кој не вози на алкохол
Поточно, се работи за етанол или биоетанол, како повеќе милувате. А до тоа стигнуваат со преработка на шеќерна трска. Ако се знае дека Бразил е еден од најголемите производители на шеќерна трска, работите стануваат појасни. Ако на тоа се додадат речиси бескрајните обработливи површини, екстремно напредна технологија и поволната клима, се добиваат идеални услови за создавање прифатливо гориво.
Се разбира, сето ова не се случило преку ноќ. Бразил со децении инвестира во развој на технологии, а целата приказна започнува во седумдесеттите. Пресвртот се случил во 2006 година, кога Бразил станува енергетски независен токму благодарение на етанолот. Бразил има свои резерви на фосилни горива, но етанолот е тој што ја прави разликата.
Денес, FlexFuel автомобилите се вообичаени во Бразил, но покрај основниот бензин, тие не користат гас, туку етанол. Во 2008 година, FlexFuel автомобилите имале пазарен удел од 90 проценти, а продажбата на етанол ја надмина продажбата на бензин истата година. Постои и трета опција, која е мешавина од бензин и етанол со максимална содржина на бензин од 75 проценти.
Етанолот има помала калориска вредност од безоловниот бензин, така што за истиот ефект се потребни околу 34 отсто повеќе етил алкохол. Поради поголемиот октански број на етанолот (111), можно е да се зголеми степенот на компресија, а со тоа и искористеноста на моторот.
Исто така, бидејќи етанолот е проблематичен при ладно палење на моторот (<15⁰C), FlexFuel автомобилите мора да стартуваат на бензин или да имаат грејачи на гориво. СО2, кој се ослободува преку гасовите, во основа се апсорбира од истите растенија преку процесот на фотосинтеза, па се смета дека моторите имаат чист издув. Поправилно би било да се каже почисто, пред се поради отсуството на многу адитиви.
Во голем дел од Европа се користат Е5 и Е10 со 5 односно 10 отсто удел на етанол. Е70 (Е75) и Е85 горива, со дури 85 отсто етанол, се користат на специјално подготвени автомобили, најчесто во САД, но и во Шведска, каде домашните производители биле наклонети кон етанолското гориво. Во Бразил, најпопуларните горива се Е18-Е27.5 со поголем удел на биоетанол и Е100 со чист етанол.
Според последните податоци, Бразил годишно произведува околу 26,7 милијарди литри етанол, што претставува 26,1 отсто од светската потрошувачка во 2017 година. Во текот на 2021 година, цената на етанолот драстично се зголеми, но сепак е повеќе од конкурентна. Цената на литар со месеци е на ниво од околу 4,3 БРЛ или 0,78 евра, додека бензинот е нешто над 5 БРЛ или околу 0,91 евро.
На крајот само да додадеме, дека има и возила со мотори подготвени за три вида гориво, па освен етанол и бензин, имаат и CNG инсталација за работа на природен гас, уште еден извор на енергија произведен во Бразил.