20 години Superb: Моделот кој го врати луксузот на Škoda!
Сериското производство на новата Škoda Superb e стартувано на 1 октомври 2001 година во фабриката Квасини, откако локацијата била целосно модернизирана
Škoda Superb, модел од средната класа на производителот на автомобили од Млада Болеслав, Чешка, слави 20-години постоење. Лимузината долга 480 cm со пространа внатрешност и бројни карактеристики за безбедност и удобност своето прво појавување го има на Меѓународниот саем за автомобили (IAA) во Франкфурт во 2001 година.
Škoda има долга традиција на производство на средни и премиум модели. Уште во 1907 година, дванаесет години по основањето на Laurin & Klement во Млада Болеслав, новата компанија го лансира Type FF, возило со висок луксуз. Меѓу 1925 и 1936 година, лимузината Škoda Hispano-Suiza ја користи тогашниот претседател на Републиката, Томаш Гариге Масарик, заедно со многу други истакнати личности во тоа време. Во раните 1930-ти, производителот на автомобили од Млада Болеслав нуди широк спектар на модели со 6-цилиндерски (Škoda 633, 645 и 650) или 8-цилиндерски мотори (Škoda 860).
Сепак, новиот модел со етикетата Superb со времето стана модел предводник на чешкиот производител. Ова име за првпат се појавува во интерните документи на компанијата на 22 октомври 1934 година. Сериското производство започнува во пролетта 1935 година, а до 1949 година речиси 900 единици на Škoda Superb ја напуштаат производствената линија во пет варијанти: покрај 6-цилиндерскиот 640, произведени се и Superb (1934-1936) и Superb Type 902 (1936), Superb Type 913 (1936-1939), Superb 3000 OHV Type 924 (1938-1949) и Superb 4000 Type 919 V8 (1938-1940 ). Многу од овие модели имаат персонализирани корекции на телото изработени според спецификации на засегнатите клиенти.
Во 2001 година, Škoda повторно го воведува името на моделот и ја претставува првата генерација на модерниот Superb. Со ова лансирање, чешкиот производител на автомобили го истакнува развојот по приклучувањето на групацијата Volkswagen 10 години порано. По премиерата на компактната Octavia во 1996 година, ова го означува враќањето на Škoda во сегментот на големи семејни автомобили. Во почетокот на септември 2001 година, дури и пред официјалното шоу, Superb е пренесен во замокот Лани во централна Бохемија, каде тогашниот чешки претседател и љубител на големите автомобили Вацлав Хавел темелно го тестира.
Моторната понуда вклучувала три бензински и два дизел единици, 2.0-литарскиот 4-цилиндерски мотор произведува 85 kW (115 КС), другите два бензински мотори се 1.8-литарски 4-цилиндерски турбо со 110 kW (150 КС), а премиум верзијата е со 2.8-литарски V6 со 142 kW (193 КС). Со овој мотор, Superb достигнува максимална брзина од 237 km/h. Последните два мотори имале технологија со пет вентили. За клиентите кои бараат ниски оперативни трошоци, 1.9-литарскиот TDI со 96 kW (130 КС) бил модел на избор, со стандардна потрошувачка од само 5,7 литри на 100 километри. Втората алтернатива е 2.5-литарски 6-цилиндерски TDI со 114 kW (155 КС).
Стандардно е опремен со 6-степен мануелен менувач, а исто така бил достапен и 5-степен автоматски менувач Tiptronic во комбинација со два V6 мотори.
Škoda Superb, кој во тоа време наликувал на продолжен Volkswagen Passat, исто така, може да се пофали со бројни иновативни безбедносни карактеристики како на пример против пролизгување ASR. Верзиите со шест цилиндри со високи перформанси, исто така, имаа корист од електронскиот систем за стабилизација ESP. Две предни и две задни воздушни перничиња и две странични воздушни перничиња на предните седишта, по едно за возачот и совозачот, ја заокружуваат обемната безбедносна опрема. Дополнителни воздушни перничиња за глава за заштита на предните и задните патници биле достапни како опција.
Другите детали за опремата вклучувале би-ксенонски фарови со вградени перачи на предните светла, електрично прилагодливи и загреани предни седишта, автоматска климатизација и систем за навигација во боја.
По успешната прва генерација дојде втората и третата…