За почеток, британските возачи би можеле да се соочат со „данок на гуми“ во најновата контрола на владата за емисиите

Министрите во британското Министерство за транспорт ангажирале консултанти да советуваат како да се справат со емисиите за кои научниците велат дека се поопасни од пареата од горивото. Иако многу Британци се борат со кризата наречена животни трошоци, постојат силни индикации дека некои би можеле да бидат погодени и од „данок на гуми“.

Откако активистите за заштита на животната средина извојуваа победа за да ги натераат британските возачи да купуваат електрични автомобили, следната битка најверојатно ќе биде во абењето на сопирачките и гумите. Постои можност електричните возила би можеле да создадат повеќе емисии на патиштата од автомобилите на бензин бидејќи обично се потешки, па во поголема мера го оштетуваат асфалтот.

„Сакаме подобро да ги разбереме влијанијата врз животната средина на емисиите што не се издувни гасови, како што се гумите, поради што спроведуваме истражување на проблемот“, вели портпаролот на владата.

„Разговорот за данок на гуми, иако е неверојатно преуранет, може да направи повеќе штета отколку добро со тоа што ќе предизвика повеќе повреди и смрт на нашите патишта со обесхрабрување на возачите да ги менуваат истрошените гуми кога треба. Зголемувањето на цената на поевтините гуми несомнено ќе доведе до тоа некои да продолжат да возат на илегални гуми, загрозувајќи ја безбедноста на патиштата за сите, што е несомнено многу добар аргумент“, вели шефот за патна политика на RAC, Николас Лајс, за MailOnline.

Веста доаѓа откако беше откриено дека мнозинството Британци веруваат дека контроверзните зони со ултра ниска емисија (ULEZ) во главниот град се дизајнирани да извлечат пари од возачите и да ја зголемат продажбата на нови автомобили.

Околу 40 отсто од анкетираните Британци веруваат дека основната улога на зоните – каде возилата со високо загадување мора да плаќаат дневна тарифа – е да го подобрат квалитетот на воздухот. Но, вкупно 44 отсто веруваат дека даночните приходи и продажбата на автомобили се нивната примарна цел.

Во Лондон, цинизмот е уште подлабоко вкоренет, но само една третина (33 отсто) од гласачите веруваат дека ULEZ е мерка против загадувањето, во споредба со 54 отсто кои мислат дека зоните со ултра ниска емисија се дизајнирани да ја поддржат продажбата на електрични автомобили. 

Очигледно, возачите се повеќе се оддалечуваат од сопственоста на автомобили…