Група инженери од Универзитетот во Нов Јужен Велс во Сиднеј конвертираа дизел мотор во хибридна единица која работи на дизел и водород

Станува сè појасно дека водородот ќе игра важна улога во транспортот во иднина, особено во технологијата на водородни горивни ќелии, но и во дополнително опремените тековни мотори со согорување. Група истражувачи од Универзитетот во Нов Јужен Велс во Сиднеј откриле систем кој може да ги спаси дизел моторите благодарение на водородот.

Дизел моторот, толку ценет до пред неколку години, сега минува низ тешки времиња. Сепак, благодарение на ова откритие, емисиите на CO2 на дизел моторот се намалени за 85,9%. Како што пишува AutoBild, група инженери од Лабораторијата за истражување на мотори на споменатиот австралиски универзитет конвертирале дизел мотор во хибриден блок што работи на дизел и водород.

За ова, тие патентирале систем на директно вбризгување на водород во цилиндерот, кој е додаден на веќе постоечкиот дизел. Клучот за овој систем е тоа што инјектира водород на контролиран и стратифициран начин, што помага да се постигнат емисии од само 90 gr/kWh.

Ако само ставите водород во моторот и го оставите да се меша, ќе имате многу емисии на азотен оксид (NOx), што е главната причина за загадувањето на воздухот и киселите дождови“, објаснува Шон Кук, наставникот кој го водел тим.

Друга придобивка од овој нов систем кој може да го спаси дизелот е тоа што не користи толку многу чист водород како оној што се користи во автомобилите со горивни ќелии како што се Hyundai Nexo и Toyota Mirai. Ова го прави поевтин.

Покрај тоа, според истражувачите, ефикасноста е подобрена за 26%. 

„Оваа нова технологија значително ги намалува емисиите на CO2 од постоечките дизел мотори, така што може да придонесе за намалување на нашиот јаглероден отпечаток“, вели Кук. „Покажавме дека можеме да ги земеме овие постоечки дизел мотори и да ги претвориме во почисти мотори кои користат водородно гориво“. 

Тимот веќе работи на ставање на системот во производство и прифаќање инвеститори. Тие очекуваат дека ќе можат да започнат со комерцијализација на системот во следните 12 до 24 месеци.