AdBlue е 32,5% воден раствор на уреа, кој не е отровен, ниту запалив, но затоа е многу корозивен

Овој производ е познат и како AUS 32, кратенка од англиското име за воден раствор на уреа. Дизајниран е специјално за дизел мотори, чии издувни системи се опремени со селективна каталитичка редукција (SCR систем).

AdBlue се инјектира во издувните гасови во каталитичкиот конвертор на дизел моторот за да се намалат штетните емисии на азотни оксиди (NOx). Така може да се исполнат стандардите за емисија Euro 4, 5 и 6. Со вбризгување на AdBlue растворот во издувните гасови се добива уреа која се содржи во растворот на амонијак (NH3) и јаглерод диоксид (СО2).

Целиот процес се одвива на високи температури, на кои амонијакот реагира со азотните оксиди, кои се создаваат при согорување на дизелот. Производот на оваа реакција е безопасен азот (N2) и водена пареа (H2O), кои излегуваат од издувниот систем. Овој процес се нарекува селективна каталитичка редукција (SCR).

AdBlue е во течна состојба до температура од -11,5 степени и може повторно да се употреби без ограничување ако повторно се одморзне. Тој е многу корозивен и не смее да дојде во допир со обоени метали, различни видови пластика и слични материјали.

Дозирањето на AdBlue адитивот, кој се складира во посебен резервоар, во возилото се врши целосно автоматизирано, во согласност со контролната единица. Во случајот на Euro 4, количината на додаден AdBlue одговара на околу 3-4 проценти од количината на потрошено гориво, додека кај Euro 5 е 5 до 7 проценти.

Во одредени случаи, AdBlue може да ја намали потрошувачката на дизел до 7 проценти, што делумно ги оправдува првичните трошоци за инсталација во возилото во согласност со нормите Euro 4 и Euro 5.

За споредба, околу 35 нови возила со AdBlue испуштаат исто количество честички како десетгодишно возило без SCR систем.

Многу модерни дизел мотори го користат AdBlue растворот, кој се внесува во посебен резервоар и не смее да се меша со горивото.

Кога се консумира, треба да се додаде нова количина. И покрај тоа што ќе работи и без AdBlue, моторот ќе се пумпа поголеми количини на штетни емисии, а вградениот систем за дијагностика (OBD) ќе ја намали неговата ефикасност, додека не го наполните резервоарот со AdBlue.