Една третина од автомобилите продадени во Германија во октомври може да се приклучат на штекер. Овој успех не е случаен

Каков октомври во Германија. Секој трет продаден автомобил во Германија имал електричен мотор и приклучок. Електричните автомобили сочинуваат 30,4 отсто од регистрираните автомобили минатиот месец. Уште неколку вакви месеци и таму ќе имаме уште една Норвешка, каде на пазарот доминира субвенционираната продажба на електрични автомобили. Во Норвешка парите донирани во различни форми беа доволни, но во Германија се чини дека не е така едноставно.

Кризата во индустријата за полупроводници остави трага, што е најголемата празнина во убедувањето на клиентите да купуваат електрични автомобили. Па, автомобилите со внатрешно согорување сè уште се достапни и тоа е „грешка“. Доколку се „потрошат“, клиентите автоматски ќе се свртат кон електричните автомобили. Едноставен трик за заштеда на пари…

Во Германија достапноста на автомобили со внатрешно согорување е намалена поради кризата со полупроводници. Нивната продажба е падната, а Германците брзо реагираа и го наполнија пазарот со електрични автомобили кои добро се продаваат.

Приоритети

Во Германија постои систем на субвенции за купување електрични автомобили и plug-in хибриди. Финансиската инјекција е чекор поблиску до купување електрично возило. Може да се добие дури 6.000 евра државна помош за да се купи електричен автомобил, а дилер може да додаде уште 3.000 евра. Атрактивна понуда. Вториот чекор е пристапноста. Електричниот автомобил, кој бара повеќе полупроводници, станува „приоритет“ во однос на моделот со внатрешно согорување.

Објаснувањето е едноставно: производителите одлучуваат на кои возила да им доделат делови како што се полупроводници. Маржите за електрични возила денес се доста високи

На производителите им се исплати да го префрлат товарот на производството на електричните автомобили. Клиентите ги гледаат ограничувањата во конфигурацијата на автомобил со внатрешно согорување, ужасно долгото чекање, а потоа ја гледаат листата на доплати и на тој начин електричен автомобил едноставно му се турка под нос. Производителот е задоволен, има поголема маржа и уште една подеднакво вредна работа, секој продаден електричен автомобил помага да се исполни наметнатата граница на просечни емисии на јаглерод диоксид за неговиот опсег на модели. Сите се среќни, секој добил нешто.

Што ќе ни се автомобили со внатрешно согорување, ако ги нема?

Во октомври во Германија биле регистрирани 178.800 автомобили. Тоа значи дека пазарот бележи пад од 35 проценти во однос на лани. На штекер би можеле да се приклучат 54.400 регистрирани автомобили, што повторно значи зголемување на продажбата за 13 отсто. Автомобилите со исклучиво електричен погон забележаале пораст од дури 32%. Купувачите го следат само она што им го носи слободниот пазар, а тој вели дека недостатокот на полупроводници создава можност за продажба на попрофитабилни електрични возила.