Според едно ново истражување, до 2027 година лектричните автомобили ќе бидат поевтини од оние што користат фосилни горива, додека во следните 15 години тие можат да доминираат на европскиот пазар за нови возила

Студијата е спроведена од BloombergNEF (BNEF), и според неа, подобрениот дизајн, пониските трошоци поврзани со батериите и специјализираните линии за производство, ќе ги направат сите форми на електрични автомобили поевтини за производство во споредба со бензинските пандани во текот на оваа деценија.

Веќе во 2025 година, се очекува лесните комерцијални возила во просек да бидат поевтини од еквивалентите на бензински погон, дури и без субвенции, по што ќе следат поголемите комерцијални возила, седаните и SUV / кросовер модели следната година и малите автомобили во 2027 година.

Просечен мал електричен автомобил ќе чини околу 500 евра помалку во споредба со традиционалниот пандан до 2027 година, предвидува BloombergNEF (BNEF) или околу 1.000 евра помалку до 2030 година.

Истражувањето исто така заклучило дека возилата на батерии можат целосно да ги заменат конвенционалните автомобили на пазарот до 2035 година, но само доколку обемот на нивното производство е значително зголемен во годините што доаѓаат, со секако привлекување повеќе клиенти.

Непрофитабилната организација со седиште во Брисел, Transport & Environment, која се залага за еколошки транспорт и која, всушност ја нарачала студијата, сака ЕУ да одреди датум за прекин на производството на автомобили на фосилни горива.

Високиот директор на оваа група, задолжен за возила и електрична мобилност, Јулија Полисканова, вели: 

„Со соодветна политика, возилата на батерии можат да сочинуваат 100% од продажбата во Западна, Јужна, па дури и Источна Европа до 2035 година“.

ЕУ може да одреди краен рок за производство на автомобили со конвенционален погон до 2035 година и бидете сигурни дека пазарот ќе биде подготвен за тоа. Новите возила кои загадуваат не треба да се продаваат подолго отколку што е потребно “.

Велика Британија, како и голем број земји од Европската унија, вклучувајќи ги Франција, Германија и Шпанија, веќе имаат слични стратегии.

Данска се обиде да го протурка предлогот за забрана за продажба на бензински и дизел возила на ниво на цела ЕУ во 2018 година, но проблемот беше што со тоа ќе се кршат европските регулативи. Сепак, европскиот блок има поставено цели кои вклучуваат намалување на емисиите за 55 проценти до 2030 година и постигнување јаглеродна неутралност до 2050 година.

Минатата година електричните автомобили учествуваа со околу 10 проценти во продажбата на автомобили во Европа. ЕУ е втор по големина пазар на електрични автомобили во светот, според ICCT, зад Кина и пред САД.