Според некои проценки, дури 410.000 луѓе би можеле да останат без работа во германската автомобилска индустрија до крајот на оваа деценија

Оваа деценија треба да означи голема транзиција на автомобилскиот пазар на кој бензинските и дизел возилата ќе бидат заменети со електрични возила. Транзицијата ќе биде бавна затоа што проблемите како што се цената, автономијата, бројот на станици за полнење, како и времето за полнење на батеријата нема да се решат толку брзо, но исто така ќе донесе и лоши вести за сегашните вработени во автомобилската индустрија.

За масовно прифаќање на електричните возила потребни се државни стимулации. Имено, како што предвидува советодавниот совет на NPM (Национална платформа за иднината на мобилноста) во германската влада, преминот на електрични возила само во таа земја може да резултира со загуба на околу 410.000 работни места во текот на оваа деценија. Според NPM, електричните мотори имаат помалку делови и не се бараат многу одржување, што е добра вест за нивните корисници, но не и за луѓето вработени во традиционалната автомобилска индустрија.

Само во производството на мотори и менувачи без работа до 2030 година треба да останат скоро 90.000 луѓе, а голем број луѓе ќе останат невработени заради автоматизацијата, односно роботите и софтверот кои ќе го замени човечкиот труд во фабриките. Сепак, нивниот песимизам не го дели главната германска организација за автомобилска индустрија (VDA), од каде велат дека овие предвидувања се засноваат на нереално екстремно сценарио.

Без оглед на бројот на откази што треба да ги споделат автомобилските компании, зголемената продажба на електрични автомобили и станици за полнење гориво ќе влијае на вработувањето на нови лица или преквалификација на постојните работници.

Според информациите објавени минатата година, во германската автомобилска индустрија имало 834.000 луѓе во стапица, што претставува најголем број вработени од 1991 година.