Поголема безбедност, помала приватност: Вештачката интелигенција ќе следи се што правите во автомобилите
Една AI камера инсталирана во воланот и една во ретровизорот ќе следат сè што прават возачот и патниците во автомобилот, а возачот ќе го предупредат ако е уморен или ако гледа во телефонот а не напред на патот
Европските институции неодамна усвоија одредба според која сите нови автомобили, камиони и автобуси од 2022 година ќе треба да имаат напредна технологија што ќе ја зголеми безбедноста при возењето, што треба да го намали бројот на сообраќајни незгоди, како и бројот на загинати и повредени на патиштата. Затоа, возилата треба да имаат системи што ќе ги алармираат возачите ако се уморни или ако користат паметни телефони додека возат, ќе имаат црни кутии, системи за одржување во сообраќајната лента…
Како би изгледала примената на таква технологија во реални услови, неодамна ни прикажа Bosch, кој развива вештачка интелигенција што ќе следи сè што прават луѓето во нивните возила и дали се придржуваат кон правилата. За сето тоа ќе биде задолжена камера интегрирана во управувачот, која со поддршка на вештачка интелигенција и технологија за препознавање лице ќе може да ја препознае состојбата на возачот. Значи, таа ќе препознава замор кај возачот, ако погледот не му е на патот туку на екранот од мобилниот телефон, или ако постојано се врти и разговара со луѓето на задното седиште.
Во такви ситуации, ќе го предупреди возачот да не го допира телефонот, ќе се обиде да го разбуди со предупредувачки пораки или ќе му предложи да застане и да одмори малку пред да продолжи. Во екстремни ситуации, вештачката интелигенција ќе може да го забави возилото за да се избегне судир.
Покрај возачот, технологијата на Bosche ќе внимава и на сите други патници во возилото со друга камера поставена во ретровизорот. Ако камерата открие дека еден од патниците не носи сигурносен појас, ќе го предупреди возачот, а во зависност од нивниот начин на седење, ќе ги прилагоди воздушните перничиња и безбедносните ремени. Друга улога на камерата е да препознае дали на пример дете е оставено само во автомобилот, по што веднаш ќе испрати предупредувачка порака до возачот, а доколку возачот не се врати по детето во определениот рок, системот ќе испрати порака до службите за итни случаи.
Иако таквата технологија може да спаси животи, прашање е колку задоволни ќе бидат луѓето со фактот дека две камери се поставени во возилото и постојано ќе следат се. Од Bosch велат дека нема причина за страв за приватност затоа што овие фотоапарати не ги снимаат корисниците, ниту пак нивниот приказ може да се сподели со трети страни, така што барем во теорија оваа технологија не треба да претставува ризик за приватноста.
Технологијата на Bosch ќе биде подготвена за пазарно деби во 2022 година, а производителите на автомобили ќе треба да одлучат дали ќе го имплементираат системот или не во нивните возила.