Новите давачки ќе ги направат електричните автомобили помалку привлечни

И покрај субвенциите дадени за стимулирање на транзицијата кон електрични возила, властите во некои земји веќе разговараат за воведување даноци за сопствениците на такви возила. Работата е во тоа што патната инфраструктура се финансира и од даноци, кои ја вклучуваат вредноста на горивото. Тоа го нема кај електричните автомобили, но во исто време тие ги користат истите патишта.

Првично, оваа промена ќе влијае на државата Тексас, каде што Републиканската партија веќе излезе со слична иницијатива. Неговите претставници сметаат дека сопствениците на електрични автомобили треба да плаќаат исти даноци и такси за употреба на патиштата како и возачите на автомобили со мотори со внатрешно согорување.

Веќе е изработена законска рамка, која ги специфицира термините и износите. Според неа, секој сопственик на електричен автомобил ќе плаќа данок од 190-240 долари годишно, а доколку се надмине годишната километража од 14.500 км, ќе се бара доплата од уште 150 долари.

Во документот се наведува дека секоја година на територијата на Тексас возат околу 300.000 возила. Доколку се воведе данок, државата ќе добие дополнителни 37,8 милиони долари. Доколку електрификацијата продолжи со исто темпо, таа бројка ќе достигне 135,6 милиони долари годишно за пет години. Доколку законот биде одобрен, тој ќе стапи на сила на 1 септември 2021 година.

Се разбира, предлогот на Републиканците има и противници. Организацијата Plug in America веќе се изјасни против нацрт-законот, со главен аргумент дека планираниот данок е поголем од оној за бензинските автомобили. Покрај тоа, сопствениците на електрични возила во 20 американски држави плаќаат такса за регистрација која се движи од 50 до 200 американски долари.