Да се ​​каже дека 2020 година е предизвикувачка година за автомобилската индустрија е многу „благ“ збор

Во позадина на веќе постоечките проблеми со кои се судираат производителите на автомобили, изразени во сè построгите регулативи за штетни емисии, пандемијата на коронавирус многукратно ја влоши ситуацијата. Речиси сите брендови беа принудени да го прекинат производството на одредено време, а нивната продажба беше сериозно погодена од затворените дилерски салони. Во последните неколку месеци, бевме сведоци на финансиски катаклизми во автомобилската индустрија, а нова студија ја продлабочува состојбата, покажувајќи интересна статистика за добивката или поточно загубата со секој продаден автомобил од разни автомобилски компании. Бројките се навистина изненадувачки.

Студијата е објавена од германскиот Handelsblatt и покажува како различни производители се справуваат со пандемијата на коронавирус од финансиска гледна точка. Треба да се има во предвид дека студијата ги разгледува вкупните профити и загуби од гледна точка на секој продаден автомобил. На пример, студијата вели дека продажбата на Volkswagen паднала за 28% досега во 2020 година, но само оваа вредност сама по себе не е целосна, бидејќи недостасува контекстот на производството на возила, ефикасноста на компанијата и други начини, по основ на кои производителите на автомобили генерираат приходи.

Ако се погледне одблизу, истражувањето покажува дека Volkswagen загубил 415 евра на секој автомобил продаден во 2020 година. Во меѓувреме, продажбата на Toyota опадна за 29% – малку повеќе од онаа на VW, но компанијата заработила по 533 евра од секој испорачан автомобил. Покрај тоа, во извештајот се наведува дека BMW загубил 1.100 евра од секој продаден автомобил, а лошо поминале и Mercedes и Audi со 600 евра губиток на секој испорачан автомобил.

Сепак, веста не е лоша за сите германски автомобилски компании. И покрај падот, досега оваа година Porsche остварил профит од скоро 10.000 евра од секој продаден автомобил. Tesla исто така бележи позитивни вредности од секој испорачан електричен автомобил, поточно – 3.000 евра. Во извештајот се зема предвид дел од профитот на американската компанија од продажба на сертификати за јаглерод диоксид на други производители на автомобили.

Студијата е спроведена од страна на д-р Фердинанд Дуденхофер, ветеран во автомобилската индустрија, кој работел за многу производители на автомобили и е професор по деловна администрација. Тој е основач и директор на Центарот за истражување на автомобили при германскиот универзитет во Дуизбург, Есен.