Во Германија, половните автомобили поскапеа за 21% за само една година

Половните автомобили во Европа поскапуваат, а луѓето немаат пари да купат нови автомобили. Така, возниот парк на континентот старее – повеќето возила на патиштата во Германија веќе припаѓаат во категориите 5-10 и 10-14 години, а нивната просечна старост е зголемена од 9,6 на 9,8 години, покажуваат податоците на германската федерална администрација за автомобилски транспорт.

Студија на чешкото издание IDNES покажува дека минатата година цените на пет години старите половни автомобили во Германија се зголемиле повеќе од кога било во последните пет години – за 18,5%, а автомобилите стари десет години – за 21%. Ова покажува студија на аналитичари од платформите Cavago, Mobile.de и Autoscout24.

„Ова со кое се соочуваме сега докажува дека производителите на автомобили не се во можност да ги задоволат моменталните потреби. Една од причините е недостигот на микрочипови и нарушениот меѓународен синџир за снабдување во автомобилската индустрија. Покрај тоа, производителите веќе силно се потпираат на продажба на автомобили од повисоките класи, бидејќи тие носат поголем профит. Според тоа, недостигот на понуди во пониските класи доведува до зголемување на цената на половните автомобили“, објаснува шефот на платформата Cavago, Јакуб Шулта.

Друг фактор што придонесува за поскапување на половните автомобили е намалувањето на нивната просечна километража. Ако во 2021 година таа изнесувала 34.894 km, сега е 31.341 km. И ова е логично, бидејќи цените на автомобилите, додека другите нешта се еднакви, се обратно пропорционални со нивната километража (колку поголема километража има автомобилот, толку е помала цената и обратно).

Покрај тоа, експертите сметаат дека ситуацијата ја влошува забраната за автомобили со мотори со внатрешно согорување, која се планира да се воведе во ЕУ во 2035 година. Се претпоставува дека ако мнозинството не се префрли на електрични автомобили, тогаш би можел да се случи таканаречениот „Хавана ефект“. Овој термин, именуван по кубанската престолнина, се однесува на ситуација во која производителите се принудени да ги зголемат цените на автомобилите поради политиките на ЕУ и наметнатите инвестиции во електрични возила. Како резултат на тоа, луѓето помалку ќе ги менуваат автомобилите односно тие што ги имаат ќе ги возат подолго.

„Капиталот вложен во традиционален автомобил може да се користи многу подолго отколку во случајот со електричниот автомобил, во кој по осум години батериите се целосно оштетени и поради нивната висока цена е целосно непрактично да се заменат“, објаснува експертот Фриц Индра кој е жесток критичар на електричните автомобили.