Чудна подршка на Русија на домашната автомобилска индустрија
Државата купила 15.000 автомобили Lada
Глобалната пандемија на корона вирус не ја заобиколи ниту Русија и нејзината автомобилска индустрија. За разлика од земјите во Западна Европа, кои преку системски мерки се обидуваат да ја зголемат побарувачката за нови автомобили, Русија се одлучила за необичен начин за поддршка на сопствената автомобилска индустрија.
По падот на продажбата на нови автомобили во Европа од дури 72% во април, сличен тренд продолжи и во следните месеци. Како и западноевропските земји, и Русија одлучи да ги поддржи производителите на автомобили погодени од ефектите од пандемијата, но на поинаков начин и според многумина сосема нефер по многу производители и продавачи на автомобили на територијата на Руската Федерација.
Додека Германија и Франција воведоа директни субвенции за набавка на автомобили, особено оние со мала емисија на штетни гасови, руската влада одлучила да потпише договор со еден производител на автомобили. Се разбира, тоа е домашниот AvtoVaz, руската веб-страница drom.ru.
Даночните обврзници ќе плаќаат за државната набавка на 15.000 возила Lada, чиј краен корисник сè уште не е познат. Истиот извор тврди дека овие возила треба да ги задоволат потребите на владините служби. За овој договор Русија издвоила 70 милијарди рубљи, што е околу 800 милиони евра. Покрај 15.000 автомобили Lada, најавена е и набавка на уште 18.000 претежно комерцијални возила и камиони, како и автобуси, несомнено од домашни производители. На почетокот на јуни, раководителот на компанијата AvtoVaz потпишал решение за скратување на работната недела, почнувајќи од 31 август, но овој план е откажан уште пред да стапи во сила. Благодарение на новиот договор, Lada ќе може да одржува петдневна работна недела, а работна смена најверојатно ќе биде воведена и во сабота.
Ако Русија ја донирала горенаведената сума во форма на субвенции за набавка на нови возила, на пример во износ од 3.000 евра, на тамошниот пазар би можеле да се продаваат неспоредливо повеќе автомобили од различни марки, меѓу кои секако би биле оние произведени во Русија. Доколку би се одредила разумна горна граница на цената на автомобилите, која би била покриена со оваа субвенција, сигурно повеќе од 15.000 Lada автомобили би биле продадени. На прв поглед, ваквото несистематско решение се чини нефер.