Предвидување: Електрификацијата ќе резултира со изумирање на производителите: „Ќе останат помалку од 10 марки“
„За пет до десет години, тој пазар ќе биде многу поконцентриран“, изјави неодамна Брајан Гу, извршен директор на кинескиот Xpeng.
Автомобилската индустрија ја чека крвопролевање ако е во право извршниот директор на кинескиот производител на автомобили Xpeng. Извршната власт предвидува дека транзицијата кон електрични возила ќе резултира со изумирање или купување на голем број производители на автомобили, оставајќи помалку од 10 групи вкупно.
„За пет до десет години, тој пазар ќе биде многу поконцентриран“, изјави неодамна за Financial Times извршниот директор на Xpeng, Брајан Гу. Мислам дека бројот на играчи веројатно ќе се намали на помалку од 10 на глобалната сцена.
Донекаде песимистичкото предвидување доаѓа во тешко време за Xpeng и кинеската автомобилска индустрија воопшто. Продажбата на производителот на автомобили е падната за 50 отсто во првиот квартал од 2023 година и се рангира само како 12-ти најголем производител на електрични возила во Кина во тој период.
Големо влијание на компанијата беше погодена од „ладењето“ пазарот во Кина, како и намалувањето на цените предводено од Tesla. Ценовната војна врши значителен притисок врз производителите на поевтини возила во Кина, што може да ја објасни мрачната перспектива на Гуо за пазарот.
Тој вели дека кинеските производители на автомобили ќе треба да можат да продаваат околу 3 милиони возила годишно за да ја преживеат претстојната деценија. Не е лесно за производителите на електрични возила бидејќи продажбата на Tesla била само 1,3 милиони во 2022 година.
„За да бидеш во тој клуб од 3 милиони, не можеш да бидеш играч само во Кина, треба да бидеш глобален играч“, вели Гу. Добрата вест за Xpeng и другите кинески производители на автомобили е дека извозот на земјата расте. На пат е да стане светски извозник број еден на возила во 2023 година, надминувајќи ја Јапонија.
Овој раст е поттикнат од пазарите како Европа и Азија. Сепак, Гу признава дека пробивањето во САД „може да биде тешко“ со оглед на политичката клима. Тој вели дека кинеската индустрија мора „да одвои време за проучување и да најде начин да пристапи до тој пазар“, кој е втор по големина по Кина.