Основниот заклучок на тестот реализиран од страна на германскиот ADAC е дека најдобро е да имате засебни копчиња за често користените функции како, на пример, климатизацијата

Механичките копчињата сè повеќе исчезнуваат од контролната табла на модерните возила. Заменети се со дисплеи и екрани на допир. Но, колку го одвлекуваат вниманието решенијата ориентирани кон екранот во споредба со другите оперативни концепти? Германскиот автомобилски клуб (ADAC) тестирал со шест возила. Во соработка со научниците од Универзитетот за применети науки во Аугсбург, 24 испитаници тестирале вкупно шест возила на полигонот на ADAC, извршувајќи различни оперативни функции или преку екран на допир или контролер (touchpad или ротирачко копче) при брзини од 40 и 50 km/h. Тестот бил поделен во три категории: функции важни за безбедноста (50% од оцената), климатизација (30%) и инфозабава (20%), а тестираните возила се следните: BMW Серија 1 (ротирачко копче), Mazda 3 (ротирачко), Mercedes A-класа (touchpad), Dacia Duster (екран на допир), Tesla Model 3 (екран на допир) и VW Golf (екран на допир).

Тестот покажал изненадувачки резултати: на пример, BMW Серија 1 се покажал како мизерен кога станува збор за работењето на инфозабавата (оцена 5,1), додека истиот модел од Минхен е на врвот кога станува збор за функциите неопходни за безбедност. Интересно е и тоа што нискобуџетниот Dacia Duster завршил пред Mercedes A-класа во генералниот пласман, додека Tesla завршила на самото дно на рангирањето бидејќи времето на работа и одвлекување на вниманието било премногу долго, особено за безбедност – важни функции. Tesla, исто така, добила лоши оценки кога станува збор за контролата на климата, бидејќи многу поставки за климата мора да се направат преку подниво на менито, за што е потребно значително време.

Победник на тестот е Mazda 3. Работата на Јапонците е дводелна со навигација и инфозабава која главно ја контролира контролорот, додека климата е на посебен модул со копчиња. Само во категоријата инфозабавен екран Mazda не се покажала особено добро (оцена: 3,9). VW Golf завршил на средината на рангирањето или третото место бидејќи тестерите ги критикувале задоцнетите реакции на системот, а критикуван бил и недостатокот на посебна контрола на климата.

Како што веќе напоменавме, Tesla завршила на самото дно на нарачката, со само еден од испитаниците може да го најде копчето за алармните светла без претходно предупредување. Се наоѓа во таванот на возилото, а според ADAC тоа може да претставува голема опасност за новите возачи или повремените возачи на Tesla. Експертите се пожалија и на недостатокот на посебни копчиња или лостови за светлата, задните светла за магла и бришачите на шофершајбната, што доведува до долги пребарувања и со тоа зголемено одвлекување на вниманието.

Основниот заклучок на тестот е дека најдобро е да има посебни копчиња за често користените функции како, на пример’’ климатизација. Според експертите, исто така би имало смисла да се постават одредени стандардизирани функции, како што се копчињата за предупредувачки светла секогаш поставени во средината на контролната табла или работата на бришачите секогаш да се наоѓа на рачката на воланот.

Ова е целокупниот резултат од тестот ADAC:

  • Mazda 3 (оцена 1,9)
  • BMW Серија 1 (оцена 2,1)
  • VW Golf (оцена 2,2)
  • Dacia Duster (оцена 2,3)
  • Mercedes A-класа (оцена 3,0)\
  • Tesla Model 3 (оцена 3,8)