Дали делницата што се градеше седум години е опседната или станува збор за нешто друго?

Наречен „проект на векот“, седум години по почетокот на изградбата, Црна Гора минатата среда ја отвори првата делница од својот прв автопат, кој, кога ќе биде завршен, а ќе ја поврзе Подгорица со северот на земјата и со границата со Србија.

Како потсетување, четириесет и еден километарскиот автопат од Смоковац кај Подгорица до Матешево кај Колашин чинел речиси една милијарда евра, а во долгиот период на изградба се смениле четири црногорски влади, додека завршувањето на работите е одложувано пет пати.

Сè на сè, километарот од автопатот, кој има 20 мостови или 15 отсто од вкупната должина, 16 тунели со двојни цевки и четири клучки, е најскап во Европа, а изведувач бил кинеската компанија China Road & Bridge Corporation. (CRBC).

Ова е само првата, но најзахтевна делница од автопатот, чија вкупна должина на крајот треба да биде околу 160 километри.

Засега не се знае кога ќе почне изградбата на продолжението на автопатот кој ќе оди кон црногорското приморје, а Црна Гора за малку ќе банкротираше поради овој проект минатата година бидејќи не можеше да ги отплати ратите од кредитот, што се закани дека Кинезите ќе станат сопственици на земјиштето на кое е изграден автопатот.

Понатаму, на сложеноста на оваа прва рута влијае и тоа што возачите од правец на Подгорица го започнуваат своето патување на 60 метри надморска височина и што пристигнуваат во планинскиот дел на надморска височина од 1100 метри, а тоа е токму причина за необичните настани кои следеа во првите денови.од отворањето на акциите.

Имено, соседните јавни гласила јавуваат дека во првите неколку дена од возењето низ делницата целосно изгореле четири возила, а „зовреле“ дури 40 автомобили.

Острото искачување и високите температури очигледно биле премногу за постарите автомобили, иако повеќето возачи ги фалат условите за возење на новата делница.

А дали делницата која се градеше седум години со бројни проблеми и неочекувани компликации е опседната или е нешто друго, објаснува Предраг Томовиќ Фејсбук на facebook групата „Очи Подгорица“ и дава свое мислење.