Нова платформа, хибридни мотори, а системот за филтрирање на воздухот го елиминира дури и вирусот SARS-CoV2. Не е шега…

Rolls-Royce и Bentley се во ред, но Range Rover е автомобилот во кој кралицата Елизабета Втора (95) секогаш претпочитала да се вози. Дури и кога се прикрадувала од обезбедувањето, таа седела зад неговиот волан.

Тешко е да се поверува, но четвртата генерација на Range Rover е на производната лента повеќе од девет години – дебито на водечкиот SUV се случи на саемот за автомобили во Париз во 2012 година. Сепак, автомобилот не изгледаше застарен и останува една од најимпресивните понуди во премиум сегментот.

Ваквата ситуација го принуди британскиот производител да бара деликатна рамнотежа помеѓу „да се направи чекор напред“ и „ништо да не се расипува“. Пред нас е петтата генерација на моделот, кој е сосема поинаков, а во исто време познат по изглед.

Има 125 ново патентирани технички решенија и сè уште изгледа статусно, задржувајќи ги квадратните контури облагородени со фантастични детали. А содржината е вистински скапоцен камен во финоста на перформансите, но и високата технологија. Во секој случај, се најавува дека ова е најрадикалниот и технички најнапредниот Range Rover досега. Сето тоа со уште полуксузен ентериер и понапредна технологија, со инфозабавниот систем Pivi Pro со екран на допир од 13,1 инчи и дигитален екран од 13,7 инчи пред возачот.

Автомобилот е базиран на најновата модуларна платформа MLA-Flex, на која ќе бидат изградени речиси сите идни модели на концернот Jaguar Land Rover. Цврстината на каросеријата е зголемена за импресивни 50%, коефициентот на отпор Cx е намален на 0,30 наспроти 0,34 во однос на претходникот. Во исто време, димензиите се зголемени – должината е 5.052 mm (во продолжената верзија е за 200 mm повеќе), ширината – 2.209 mm (со ретровизори), а висината е 1.870 mm.

Надворешниот дизајн не изгледа револуционерно, бидејќи визуелната разлика помеѓу петтата и четвртата генерација на SUV моделот е помала отколку помеѓу четвртата и третата. Сепак, има некои иновации, како што се рачките на вратите што се извлекуваат од каросеријата и карактеристичните сјајни странични прагови во пределот на задните лакови. Во исто време, растојанието помеѓу капакот и браниците е преполовено.

Главна карактеристика на новата платформа е задната суспензија со повеќе врски (5 точки), која овозможува вртење на задните тркала. За прв пат се користи во модел на Land Rover, во комбинација со активни стабилизатори со електрична контрола (досега беа хидраулични). 

Воздушната суспензија има најмногу достапни камери во автомобилската индустрија, што треба да ја зголеми удобноста. Тие работат со адаптивни амортизери кои може да се прилагодат со помош на системот Adaptive Dynamics. Тој е поврзан со навигацијата, земајќи ги предвид сите особености на патот, како и брзината на движење.

Како и досега, Range Rover е достапен во две варијанти на меѓуоскино растојание – стандардна и продолжена, но за прв пат во историјата на моделот ќе има варијанта со 7 седишта во кабината (само за продолжената верзија). Кај неа меѓуоскиното растојание е зголемено за 75 mm, што овозможува дополнителни 20 mm меѓу седиштата, а висината на покривот е намалена за 10 mm.

Целосно е обновена и гамата на мотори, а врвната верзија добила V8 турбо-бензинец со зафатнина од 4,4 литри. Моторот е од BMW, развива 530 КС и 750 Nm. Со него, предводникот на британскиот производител ќе забрзува од 0 до 100 km/h за 4,6 секунди, а максималната брзина е електронски ограничена на 250 km/h.

Останатите предлози се редни дизели со 6 цилиндри од семејството Ingenium, при што послабиот развива 249 КС и 600 Nm, а помоќниот – 350 КС и 700 Nm. Забрзувањето од 0 до 100 km/h трае 8,3 и 6,1 секунди, соодветно. 

Електрификуваните верзии ќе комбинираат 6-цилиндерски Ingenium 3.0-литарски бензинец, електричен мотор од 105 kW и литиум-јонски батерии од 31,8 kWh. Верзијата P440e има вкупно 440 КС и 620 Nm, додека помоќната P510e верзија има 510 КС и 700 Nm. Овие верзии имаат и електричен режим на возење во кој можат да поминат до 100 km (според WLTP).

Во 2024 година ќе биде лансирана и целосно електрична модификација, користејќи ја истата платформа.

Системот за погон на четири тркала сам се активира при возење на тежок терен и при тргнување при ладно време. Во нормални услови и при брзина од 35 до 160 km/h, погонот на предните тркала се исклучува, со што се намалува отпорот за 30%, што помага да се намали потрошувачката на гориво.

Системот Terrain Response овозможува избор од 6 различни комбинации на поставки за електрониката која го контролира моторот, менувачот и системот за погон на четири тркала. Постои и индивидуален режим во кој возачот ги избира поставките на автомобилот.

Благодарение на воздушната суспензија, растојанието од земјата може да се зголеми на 295 mm за тежок терен, но во нормални услови е помал за 135 mm. При поголеми брзини, автомобилот „клекнува“ уште 16 мм. Во исто време, може да помине ров длабок до 900 mm – исто како и новиот Defender.

Новата платформа овозможува и користење на нови електронски системи. Меѓу нив е платформата EVA 2.0 со SOTA технологија, која овозможува ажурирање на софтверот без посета на продавачот. Ова е особено важно за моделот, бидејќи 70 електронски единици во автомобилот може да се ажурираат преку Интернет.

ФОТО ГАЛЕРИЈА

[useyourdrive dir=”1MpbLu0cB4sfHLxzwhuMEg-3tzJDGr8MR” maxheight=”480px” mode=”gallery” viewrole=”administrator|editor|author|contributor|subscriber|guest” downloadrole=”all” showfolders=”0″ showsharelink=”1″ showrefreshbutton=”0″ search=”0″ showbreadcrumb=”0″]

[useyourdrive dir=”1mfGr7S8KvT-QpvlfFk__2MeXmPaVxxeU” maxheight=”480px” mode=”gallery” viewrole=”administrator|editor|author|contributor|subscriber|guest” downloadrole=”all” showfolders=”0″ showsharelink=”1″ showrefreshbutton=”0″ search=”0″ showbreadcrumb=”0″]

[useyourdrive dir=”17DMCmLL3KYRwUvEx0ciAxiZLFEXFY2Xl” maxheight=”480px” mode=”gallery” viewrole=”administrator|editor|author|contributor|subscriber|guest” downloadrole=”all” showfolders=”0″ showsharelink=”1″ showrefreshbutton=”0″ search=”0″ showbreadcrumb=”0″]

[useyourdrive dir=”1yP4daAZUqfEWug9IegNoc7GcLLL9ZBD-” maxheight=”480px” mode=”gallery” viewrole=”administrator|editor|author|contributor|subscriber|guest” downloadrole=”all” showfolders=”0″ showsharelink=”1″ showrefreshbutton=”0″ search=”0″ showbreadcrumb=”0″]

[useyourdrive dir=”1uZxlQck-1jY_MRiuu_h4iqU_szKkAycr” maxheight=”480px” mode=”gallery” viewrole=”administrator|editor|author|contributor|subscriber|guest” downloadrole=”all” showfolders=”0″ showsharelink=”1″ showrefreshbutton=”0″ search=”0″ showbreadcrumb=”0″]

Range Rover ќе се продава со пакетите опрема SE, HSE и Autobiography, а прва на пазарот излегува едицијата First Edition, која ќе се нуди во првите 12 месеци од продажбата.