Иако уделот на електрични автомобили во продажбата во Германија руши рекорди, сепак само 0,6% од германската флота се придвижува со електрична енергија

Чудни работи се случуваат на пазарот на нови автомобили. Ford го претстави освежениот Focus, но во исто време продажбата на овој модел падна на половина поради недостаток на микрочипови. Традиционалните европски производители се толку погодени од кризата со полупроводници, што азиските производители имаат најголема корист, особено Toyota со своите хибриди и Kia со моделот Niro, на кои им требаше извесно време да се пробијат, но конечно успеаја.

Учеството на електричните автомобили во продажбата низ Европа по 8 месеци од 2021 година е осум проценти. Речиси 50% од продадените автомобили се сеуште бензински верзии, дизел околу 25% (шокантен пад во последните години), а остатокот отпаѓа на хибриди, plug-in хибриди и чисто електрични автомобили. Накратко, тие се HEV, PHEV или BEV, а веќе се знае дека BEV е 8% од европската пита. Но, европскиот колач е претежно Германија. А тука ситуацијата е интересна. Германците даваа отпор долго време. Во Европа веќе имаше целосно електрични автомобили Leaf, автомобили Zoe и многу повеќе, но ништо од тоа во Германија. Дури кога нивните „домашни“ автомобили се префрлија на батерии, почнаа да ги купуваат.

Во 2020 година едноставно „експлодираа“. Но тоа не е ништо во споредба со она што се случува сега. Во септември автомобилите со приклучок за струјно напојување, односно PHEV и BEV, сочинуваат речиси 29% од германскиот пазар. Значи, секој трет автомобил има електричен приклучок и може да се полни од штекер. Доколку продолжи ова, до крајот на годината, приближно 40% од продадените автомобили во Германија ќе бидат електрифицирани на некој начин. Она што е најважно за производителите, уделот на чисто електрични автомобили, односно BEV, расте најбрзо.

Историски момент

Од 477.000 електрифицирани автомобили регистрирани оваа година во Германија, половина се исклучиво електрични. Некој би помислил дека традиционално лидер на пазарот е Volkswagen, но не. Станува збор за моделот Tesla Model 3.

Проблемот е што сето ова не е доволно за да се задоволат границите на СО2.

Националната платформа за иднината на транспортот предупредува дека иако електричните автомобили се продаваат подобро во Германија, за да се исполнат ограничувањата на СО2, 14 милиони автомобили треба да бидат заменети со електрични до 2030 година. Во моментов, на германските патишта има 300.000 или 0,6 проценти од 48-те милиони автомобили. Така секоја година од сега треба да има регистрација на околу 1,8 милиони електрични автомобили. Досега оваа година, имаше 240.000 од нив, така што до крајот на годината, Германците треба да ги извадат парите и да купат повеќе од 1,5 милиони BEV. Значи дека темпото од една страна е шокантно брзо, а од друга шокантно бавно.