Постојат докази дека стабилните вибрации на автомобилите на ниски фреквенции, што се јавуваат при возење, ја намалуваат будноста на телото, предизвикувајќи поспаност дури и кај луѓето кои се одмориле доволно

Кога седиме во возило, не е невообичаено да „влеземе“ во некој вид автоматски пилот, каде нашиот ум целосно скита или е жртва на поспаност.

Како што стануваме поискусни во возењето – започнуваме да возиме механички или поточно, без да размислуваме за секој чекор, но со тоа доаѓаат проблеми.

Длабоко во себе, не е невообичаено да останете преокупирани со многу разновидни мисли и да се фокусирате на работи што немаат никаква врска со она што се случува пред или околу возилото. Проблемот се јавува кога се појавува непредвиден стимул за време на возењето (автомобил што нè престигнува или пешак од зад аголот и чекори по патот) што бара од нас да го „оставиме“ автопилотот и да реагираме брзо.

Ако се изгубиме во мислите и реакцијата не е доволно брза, би можеле да доживееме инцидент.

Значи, кога го „автоматизираме“ возењето, тоа нè спречува да користиме многу когнитивни ресурси за возење и постои ризик дека монотонијата на премногу долго автоматско однесување ќе заврши генерирајќи чувство на поспаност.

Сепак, постои уште една потенцијална причина за поспаност. Имено, постојат докази дека стабилните вибрации на возилата на ниски фреквенции, кои се јавуваат при возење, ја намалуваат будноста на телото, предизвикувајќи поспаност дури и кај луѓето кои имале доволно одмор.

Неодамнешен тест спроведен со здрави волонтери во виртуелен симулатор кој го репродуцирал искуството на возење по автопатот, покажал дека вибрациите имаат влијание врз поспаноста, будноста и когнитивните перформанси.

Имено, авторите на истражувањето покажале дека ако додадеме вибрации со ниска фреквенција (4-7Hz) на монотоното искуство во возењето, чувството на поспаност се јавува после само 15 минути и постепено се зголемува. Притоа, будноста и когнитивната способност исто така се значително нарушени.