Добро читате, Xiaomi, не Apple

Плановите за производство се очекува Xiaomi да ги објави веќе следната недела. Производството ќе се одвива во кинеската фабрика на автомобилскиот концерн Great Wall.

Веста за плановите на кинескиот концерн ги објави Reuters. Xiaomi сака да ги диверзифицира своите извори на приходи за да ја направи компанијата поотпорна на какви било кризи и флуктуации на пазарот. Маргините во електронската индустрија се многу пониски отколку во автомобилската индустрија. Во исто време, ќе ја пополни празнината која ја чека: модерни електрични автомобили за луѓе од информатичката ера. Очигледно, шемата за работа ќе биде иста за која се шпекулираше веќе неколку години во контекст на Apple.

Xiaomi сака да влезе на автомобилскиот пазар со стимул еднаков на оној со кој дебитираше пред десет години во индустријата за потрошувачка електроника. Според Reuters, двата концерни – автомобилскиот Great Wall и компјутерскиот Xiaomi – заеднички ќе дизајнираат електричен автомобил за љубителите на новите технологии. Автомобилот ќе се произведува во фабриките во Great Wall, но ќе биде брендиран од Xiaomi. Бренд чија репутација расте низ целиот свет.

Денес Xiaomi е еден од најголемите производители на паметни телефони во светот. Уште во 2018 година тој беше четврти зад Apple, Samsung и Huawei. Веќе неколку години, Групацијата ги проширува своите активности и во други индустрии: лаптопи, софтвер, но исто така и домашни и лични уреди, па дури и облека и ранци. Xiaomi вработува над 22.000 луѓе.

Од друга страна, Great Wall Motors е кинески автомобилски концерн именуван по едно од седумте светски чуда: Кинескиот ѕид. Компанијата е основана во 1984 година и првично е специјализирана за производство на комерцијални возила и камиони. Дури по десет години, влезе на пазарот на патнички автомобили.

Great Wall Motors е првиот приватен кинески производител на автомобили кој се појави на берзата – 2003 година. Во 2017 година, компанијата го претстави првиот електричен автомобил Great Wall C30EV. Во следните години, таа воспостави заеднички инвестиции со BMW и General Motors, кои се состоеја од производство на автомобили за потребите на кинескиот пазар.

Кинескиот производител на автомобили има доминантна позиција на домашниот пазар на камионети. Продава автомобили под неколку брендови: Great Wall, WEY (премиум бренд), Haval (SUV) и Ora (електрични автомобили). Во 2020 година произведе 1,11 милиони примероци.

Од 2006 година, компанијата се обидува да ги продава своите автомобили во развиените европски земји и во Австралија. А пазарот подобро се освојува во земјите во развој каде што компанијата има и свои погони за составување: Бугарија, Еквадор, Египет, Етиопија и други. Great Wall има и фабрики во Русија и Украина.

Reuters наведува дека компаниите во наредните денови официјално ќе ја објават соработката за новиот електричен автомобил. Сериската верзија на првиот електричен автомобил на Xiaomi би ја видела светлината на денот во 2023 година. Двете компании засега одбиваат да дадат коментар.