Кога патувате во странство со автомобил, не само што мора да имате сертификат за регистрација и осигурување, туку и да проверите дали патот поминува низ зони забранети за дизел мотори односно дали се бараат еколошки значки и вињети кои одобруваат користење на националните патишта и автопати

Се повеќе земји воведуваат регионални забрани за сообраќај за автомобили што испуштаат честички и азотни оксиди. Целта е разбирлива – на крајот на краиштата, повеќе од половина милион луѓе умираат секоја година во Европа поради загадување на воздухот, а моторите, особено дизелите, испуштаат супстанции содржани во честичките ПМ 2,5 кои продираат во крвта и белите дробови и се многу опасни за здравјето.

Градовите во Западна Европа се обидуваат да го намалат загадувањето на воздухот со воведување зони за дизел мотори. Постои опасност од високи казни за возење автомобил со таков мотор во зоната. Ова, меѓу другото, се однесува на Берлин и Париз, односно градовите во кои патуваат многумина.

Регулативите воведени во одредени региони се познати на локалното население, но не секогаш за посетителите. Во меѓувреме, казната за возење дизел автомобил во ограничена област може значително да го намали буџетот за одмор, а забраната за влез, да ги спречи патувачките планови. Дотолку повеќе што забраната за влез во градовите не важи само за најстарите дизели.

Забраната за влез за нееколошки автомобили, особено за постарите дизели, се применува, меѓу другото, во Штутгарт, Хамбург, Берлин, Бон, Магдебург … вкупно дури 55 еколошки зони. Значки кои докажуваат дека автомобил може да влезе во еколошки зони, исто така, мора да бидат на шофершајбната пред да влезат во градовите во Данска, Белгија, Франција и Австрија. Покрај тоа, прописите често се менуваат со проширувањето на зоните, па затоа најдобро е внимателно да проверите каде можете да влезете со автомобил пред да излезете од автопатот.

Возачите на приватни автомобили можат бесплатно да преземат постојано ажурирана апликација, благодарение на која можат да проверат во кои градови и на кои патишта има еколошки зони и кои вињети мора да ги имаат за да одат таму.

  • Во исто време, неопходно е да се разбере дека не постои единствен европски систем, а во некои земји прописите ги третираат различно возачите. Во Германија, една значка доделена на автомобил е доволна за патување, во Белгија различни значки важат во различни градови, слично е во Данска, а во Обединетото Кралство може да се најдат зони кои важат само во одредени времиња наутро и навечер. Конечно, во Мадрид можете да очекувате три зони – од строгата зона, достапна само за електрични автомобили, до зоната што зависи од времето, температурата, која редовно се објавува.

Се разбира, мора да направите разлика помеѓу дизелите – за кои е забранет влез во избрани зони (на пр. Центри во градот). Со класата на емисии, се одредува пристапот на одреден автомобил до патишта, улици или населби.

  • Казната за влез со автомобил без еко-ознака може да чини 80 евра плус 25 евра административна такса во Германија, во Белгија дури 500 евра, а во Данска на влезот во Копенхаген може да оди и до 2700 евра, а автомобилот се чува се додека не се платат казните.

Незнаењето на законот од страна на возачот може многу ефикасно да го уништи одморот и да го испразни паричникот. Дотолку повеќе што има многу можности за „влечење пари“ – од рутинска инспекција до запирање поради прекршоци на патиштата.

Запомнете дека е подобро да не патувате со постари автомобили: Германија во моментов има најнизок дозволен стандард за емисија на штетни гасови – иако не насекаде – Еуро 4 за дизел, а веќе се воведува забрана за влез за автомобили под Еуро 5. Ова ќе биде случај во Берлин, каде десетина улици ќе подлежат и на друго ограничување – намалување на ограничувањето на брзината на 30 km/h.