Цената на природниот гас расте, а исто така и на AdBlue

Современите дизел мотори бараат специјална течност AdBlue. Во меѓувреме, експертите предвидуваат дека неговата цена ќе порасне и до 170 отсто. Но одлуките на Русија може да значат дека таа воопшто и ќе ја нема, а без неа автомобилот нема да стартува.

AdBlue е раствор на уреа и деминерализирана вода. Модерните Еуро 6 дизел возила се фабрички опремени со системот AdBlue кој ја дозира течноста во издувниот систем за да ги намали емисиите на штетни азотни оксиди. Без течност, моторите не можат да ги исполнат строгите стандарди. Затоа автомобилите имаат сигурносна опција која го спречува возилото да стартува ако AdBlue резервоарот е празен.

Во патничките автомобили течноста се дополнува на секои неколку илјада километри. Проблемот е што возачите наскоро ќе плаќаат многу повеќе за AdBlue или ќе имаат проблем со купувањето. Во Германија цената за литар AdBlue веќе достигнува 1,5 евро, но проблем е што цените на AdBlue би можеле да пораснат дури за 170% во блиска иднина, предвидува BWVL – Германско федерално здружение за економија, транспорт и логистика.

Прашањето е од каде овие промени?

Уреата потребна за производство се добива од амонијак. За возврат, 90 проценти  од светското производство на амонијак се одвива според методот Херберт и Бош, кој користи водород. Во индустријата се добива од природен гас, а неговите цени од неодамна значително се зголемија поради војната во Украина. Како резултат на тоа, цената на AdBlue ќе се зголеми. Згора на тоа, во врска со планираното исклулување на руските извори од европските земји, достапноста на гас за индустријата, а со тоа и производството на AdBlue, може да стане проблем.

Норвешкиот производител Yara е еден од најголемите производители на AdBlue во Европа. Со оглед на моменталната ситуација, концернот го ограничи производството на оваа супстанца на погоните во Италија и Франција. 

„Европското производство на амонијак и уреа ќе биде околу 45 отсто“, соопшти компанијата, цитирана од веб-страницата на индустрија TransInfo. Ова не е само резултат на поскапувањето на природниот гас, туку и политиката на компанијата која ги раскина договорите со руските добавувачи.

Друг моќен производител на амонијак, германскиот SKW Piesteritz, го намали производството кон крајот на 2021 година.

На ред е второто прашање, а тоа е како понатаму?

Спротивно на она што мислите, проблемот со AdBlue не е проблем само за сопствениците на дизел автомобили. SCR системот за дополнителна обработка на издувните гасови кој ја користи оваа течност е задолжителен и кај сите модерни камиони. Со години транспортната индустрија охрабрува за купување вакви возила. Како? Едноставно, патарините се пониски доколку возилото исполнува повисок Еуро стандард за издувни гасови.

Повисоките трошоци на транспортните компании ќе се претворат во зголемување на цената на сите стоки. Како резултат на тоа, ќе плаќаме повеќе во продавниците. Сè уште постои најмрачната визија – исчезнувањето на AdBlue. Тоа би требало да се случи доколку Русија реши радикално да го ограничи снабдувањето со гас во Европа. Во тој случај, современите дизел возила би било невозможно да се стартуваат.