Црни облаци над германската автомобилска индустрија
Целата германска автомобилска индустрија – производители на автомобили, дистрибутери и работилници – треба да се подготват за долгорочен послаб бизнис од вообичаеното, според студијата на финансискиот консултант S&P Global
„Ниту Германија, ниту другите големи европски пазари нема да се вратат на нивоата пред кризата уште неколку години“, вели Мартин Бенеке, експерт за автомобилска индустрија во S&P. „Очекувам германскиот пазар трајно да заштеди околу три милиони нови регистрации, можеби и помалку“, вели Бенеке за магазинот Automobilwoche.
Пред пандемијата, во Германија годишно се регистрираа помеѓу 3,2 и 3,6 милиони автомобили. Минатата година таа бројка беше само 2,6 милиони. Во првите седум месеци од годинава на патиштата во Германија своето место под сонцето го нашле само 1,4 милиони новорегистрирани возила.
Според податоците на индустриското здружение ВДА, тоа е за 11 отсто помалку од претходната година, а повеќе од една третина помалку од предпандемиската 2019 година.
Трошоците во меѓувреме се зголемија и се прелеаја на цената на автомобилите, а тоа нема да се промени наскоро.
„Станува јасно дека цените ќе останат трајно високи“, вели Бенеке.
Дополнително, потрошувачите се збунети под притисокот на различните форми на криза. Во иднина, многумина нема да можат да си дозволат втор или дури трет автомобил во семејството“, вели аналитичарот.
Многумина се навикнаа да работат од дома или е-велосипеди, па дури и не чувствуваат потреба да имаат повеќе од еден автомобил во семејството, па индустријата веројатно трајно изгубила дел од своите клиенти.