Поради високите температури, шините се виткаат, а патиштата стануваат масни и небезбедни…

Кога ќе ја изградите целата инфраструктурна мрежа по една шема – благи лета, а потоа со денови се пржите на 40 степени – тоа не е добро. Екстремните температури предизвикаа големи проблеми и пореметувања на британските железници, возовите сообраќаат бавно, а некои линии се затворени. Аеродромските писти и некои патишта исто така покажуваат дека можат да бидат чувствителни на топлина, пишува The Guardian.

Челичните шини се шират и се виткаат на топлина – без оглед на климата. Според Network Rail, железниците ширум светот се дизајнирани да работат на надворешни температури до 45 степени. Во Велика Британија стандардот е различен и челичните шини можат да издржат 27 степени или малку повеќе од тоа. Кога надворешната температура ќе достигне 40 степени, шините можат да достигнат 60 степени, да се прошират и да се свиткаат. Возот што брзо се движи преку шините може да го забрза овој процес поради топлината на триење и може да биде изложен на поголем ризик од излетување од шините доколку дојде до извиткување, поради што се воведуваат ограничувања за брзината на возовите.

Надземните жици на електрифицираните патишта, исто така, се шират и олабавуваат на топлина и се собираат на ладно време. Инженерите имаат решенија, со автоматско ослободување на затегнатоста, но на крајот противтежите ќе удрат во земјата и жиците повторно ќе попуштат, што ја зголемува можноста да се заплеткаат во пантографот, уред на врвот на возот што ја извлекува енергијата од линиите.

Автопатите и стратешките патишта се градат со модифицирани асфалтни површини кои не би требало да претставуваат проблем бидејќи се отпорни на површински температури од 60 степени или температури на воздухот од 40 степени. Сепак, основните асфалтни материјали што се користат на локалните патишта може да почнат да омекнуваат кога ќе достигнат температури од 50 степени. Во тој момент, патот може да стане мек и масен, а автомобилите тешко сопираат. Поради ова, општините ги ставиле во состојба на готовност камионите со прскалки за да посипуваат песок и прашина по коловозите. Околу 4% од патиштата во Обединетото Кралство се изградени со бетон, кој е попопуларен во странство за автопати и може да биде поотпорен, но не е имун на проблемите со екстремните температури како што покажува затворањето на автопатот А14. Патот во близина на Кембриџ има асфалтен слој над старите бетонски плочи кои се ширеле и извивале на топлина, создавајќи испакнатини…

Високите температури предизвикале и подигање на асфалтот на мал дел од пистата на аеродромот Лутон. Ова е поправено и пистата сега е отворена.