Студија: Возачите на автомобили и мотоциклистите патот често го гледаат поинаку
Возачите треба да обрнат повеќе внимание, а мотоциклистите не можат секогаш да се потпрат на визуелната вештина и распонот на внимание на возачот
Од опасности на патиштата до расеани возачи, на модерните патишта опасности не недостасуваат. За да им помогне на мотоциклистите во возењето по јавни патишта, англискиот универзитет во Бурнемаут истражувал како возачите на автомобили и мотоциклистите различно ги обработуваат визуелните информации во сообраќајот.
Студијата ја водел Шел Силва, истражувач од Универзитетот Борнемут, користејќи технологија за следење на очите и спроведувајќи интервјуа за да ги процени когнитивните и невролошките влијанија. Додека возачите на автомобили и мотоциклистите патот секако го гледаат поинаку, и едните и другите гледаат на поголемите објекти како закана. Тоа значи дека возачите на автомобили и мотоциклистите подеднакво забележуваат големи камиони и комерцијални возила, но мотоциклистите не им посветуваат исто внимание.
Студијата исто така покажа дека природната слепа точка во човечкото око може да придонесе возачите да ги гледаат мотоциклистите до нивното возило. Силва исто така наведува дека „сакадичното маскирање, феномен кога мозокот селективно ги блокира визуелните податоци за време на движењата на очите, исто така игра улога во визуелните навики на возачите“.
„Истражувањето сугерира дека со разбирање на знаењето на мотоциклистите и идентификување на ризиците, можно е подобро формирање на обуката и материјалите што се привлечни за мотоциклистите“, вели Силва. „Клучно е да се разбере дека на мотоциклистите не им треба обука за мотоцикли, но ќе имаат корист од повеќе вештини во поглед на читање на патот и другите учесници во сообраќајот.
Иако студијата покажува дека возачите треба да посветат поголемо внимание на патот, мотоциклистите не можат секогаш да се потпрат на визуелната вештина и опсегот на внимание на возачите за нивна безбедност. Силва препорачува помали маневри пред промена на сообраќајната лента или вртење. Тоа ќе му овозможи на мотоциклистот да го привлече вниманието на возачот и да го предупреди за неговите намери.
„Познавам пријатели и луѓе кои починале или се здобиле со сериозни повреди кои им го промениле животот поради сообраќајна несреќа со мотор. Ова истражување ми е многу важно и лично ми е чест што имам можност да помогнам во спасување на животите на мотоциклистите“, заклучува Силва.