Европската асоцијација на производители на автомобили (ACEA) ги предупреди европските законодавци на проблемот со инфраструктурата за полнење на електричните автомобили. Малку кои од постоечките полначи можат да ги полнат батериите прифатливо брзо

Алармот што Европската асоцијација на производители на автомобили се обидува да го активира не е случаен. Сето тоа затоа што националните влади и Европскиот парламент треба да ги подготват своите позиции за регулирање на инфраструктурата за алтернативни горива (AFIR) предложена од Европската комисија во јули оваа година. AFIR е клучен елемент на европскиот климатски пакет „Fit for 55“, кој исто така вклучува цели за емисиите на CO2 од новите автомобили.

Како што се испоставило, од 225 илјади јавни полначи што моментално се достапни во Европската унија, само 25 илјади. овозможуваат брзо полнење. Со други зборови, на секоја деветта точка за полнење ќе се најде брз полнач со моќност од над 22 kW. Другите точки, 22 kW или помалку, се главно обични приклучоци со мала моќност.

Во пракса, полнењето на автомобил со еден од овие 200.000 полначи може да потрае цела ноќ. Спротивно на тоа, користењето на моќен брз полнач може да го намали ова време на помалку од еден час. За жал, ваквите брзи полначи сè уште сочинуваат само мал дел (11%) од целата европска инфраструктура.

Според Ерик-Марк Хуитема, извршен директор на ACEA, за да се убедат луѓето да се префрлат на електрична енергија потребно е да се реши проблемот со полнењето на возилата и да се зголеми бројот на точки за полнење, што исто така треба да овозможи лесно и брзо полнење на енергијата. Самиот процес на полнење на батеријата мора да биде удобен и едноставен како, на пример, полнењето гориво. ACEA се обидува да обезбеди до 2030 година Европа да има густа мрежа на полначи, вклучувајќи соодветен број на брзи полначи во секоја европска земја.