Причината за проблемот лежи во парафинот кој се наоѓа во дизелот, кој се кристализира на ниски температури и ги затнува порите на филтерот за гориво.

Кога температурите ќе паднат под нулата, како што е случај деновиве, за некои сопственици на дизел мотори може да значи проблеми. За разлика од бензинот, проблемот со замрзнување на дизелот на ниски температури не е нов. Зимската сезона им создава одредени проблеми на сопствениците на дизел автомобили, а најголем од нив е стартувањето на моторот, особено кај постарите модели. Токму затоа, не е лошо да се ​​потсетиме како да си помогнете кога автомобилот нема да запали.

Кристализиран парафин

Причината за проблемот лежи во парафинот кој се наоѓа во дизелот, кој се кристализира на ниски температури, по што овие кристали ги затнуваат порите на филтерот за гориво. Колку е пониска температурата, толку кристалите стануваат поголеми и може да се случи целосно да го блокираат протокот на горивото, предизвикувајќи неможност за палење на моторот.

Затоа, современите дизели се опремени со грејачи во куќиштата на филтерот, така што овој проблем се јавува поретко. Како дополнителна помош, денешните дизели имаат вградени сензори кои се способни да детектираат вода на дното на филтерот, па на таблата со инструменти се пали сигнална сјаличка. Тогаш е потребно е да се исцеди водата преку завртката која се наоѓа на дното на филтерот. Има и подобро решение, само заменете го филтерот. Треба да се напомене дека гаранцијата не покрива штета поради кристализација на парафинот.

Адитиви

Според законот, дизел горивото на бензинските пумпи би требало да биде со адитиви во зависност од температурата или годишното време. Проблемот овде настанува кога возите малку, па во зима влегувате на бензинска пумпа со гориво наполнето есента, со адитиви за до 0°C. Во зима е адитивирано до -15°C.

Во зависност од точката на филтрабилност, на европскиот пазар се дефинирани шест категории на дизел гориво за нормални климатски услови и уште четири за алпски и поларни климатски услови. Во овој поглед, проблемот може да настане ако дојде период со -20 степени или помалку, но ако возите автомобил со домашно гориво во планинско подрачје каде температурите се значително пониски од -15, особено ноќе.

Затоа, најдобро е да го точите локалното дизел гориво, кое е со додаток за локални услови, што е можно поскоро, или едноставно да купите адитиви одделно и сами да ја намалите точката на филтрабилност. Адитивите содржат супстанции кои се врзуваат за парафинските кристали и го спречуваат нивниот раст. 

Три основни чекори за безбедно палење

Ако не сте сигурни дали моторот на вашиот дизел автомобил ќе запали, обидете се да го завртите клучот за палење еден степен додека не се запали светлото за грејачот, за потоа да го вратите клучот во првобитната положба. Повторете ја постапката. Само тогаш обидете се да го завртите клучот до крај и да го запалите моторот.

Ако ова не помогне, тоа значи дека дизелот веројатно е замрзнат, затоа не форсирајте со палењето. Тоа значи дека парафинот веќе се кристализирал, а со константно верглање само ќе се оштети акумулаторот. Ако можете, истуркајте го автомобилот во затворен потопол простор.

Ако можете, загрејте го филтерот и системот за вбризгување со фен за коса, внимавајќи да не се стопи пластиката ако користите помоќен фен. Заборавете на „приказните“ и не истурајте бензин во резервоарот. Тоа е вистински начин да се оштети системот за вбризгување, особено ако се работи за понов дизел.