Лади и без вклучена клима! Нова нано облога ја намалува температурата во кабината на автомобилот за 70 проценти
Премаз на контролната табла и покривот на автомобилот може да ја замени климатизацијата користејќи ја енергија од сончевата светлина за ладење на нештата
Заштедата на енергија преку животната средина во автомобилите е исклучително важна.
Вклучувањето на клима уред или грејач е неефикасно, а кај електричните возила тоа е уште поголем фактор во однос на загубата на енергија. Ова е причината зошто производителите на автомобили користат топлински пумпи за да го зголемат опсегот на автомобилите со батерии. Сега премазот на контролната табла и покривот на автомобилот може да ја замени климатизацијата користејќи ја енергијата на сончевата светлина за да ги лади нештата.
Израелскиот стартап SolCold успеал да најде начин да ја користи анти-Стокесовата флуоресценција. Во основа, фотоните помоќно ја пренесуваат енергијата на сончевата светлина, претворајќи ја загубата на енергија во процес на ладење.
Работата е во тоа што анти-Стокесовата флуоресценција не е лесно да се постигне, но SolCold произвел филмски премаз што го произведува овој феномен и може да се постави на покривот и контролната табла на автомобилот, како што е прикажано на видеото подолу.
Ова е направено во партнерство со истражување на Volkswagen на моделот Polo, а потоа автомобилот бил однесен во израелската пустина. При полна сончева светлина, премазот постигнал ефект на ладење помеѓу 12 и 14 степени Целзиусови, во споредба со автомобил без премаз. Неверојатно е тоа што во автомобилот со премаз и кој бил директно изложен на сонце било поладно од автомобилот без премаз кој бил во сенка.
Ова е многу реален ефект на ладење кој може да ја промени потребата од климатизација при возење на автопат во топол ден. SolCold наведува дека во зависност од големината на кабината на автомобилот, нивниот премаз може да ја намали температурата во кабината за дури 20 до 70 проценти.
Премазот е веќе во фаза на прототип и SolCold наведува дека најверојатно ќе започне со производство подоцна оваа есен. Компанијата не соопштува што користи за изработка, но потврдува дека нема опасни материјали и ретки земјени материјали, што е победа во овие времиња кога се соочуваме со недостиг од одредени клучни материјали.