Клучно прашање: Дали Германија останува без автомобилска индустрија?
Цената на еден работен час со дополнителните трошоци за плата е 59 евра во германската автомобилска индустрија и 28 евра во Шпанија
Пазарот на автомобили во моментов трпи слободно кажано тектонски промени. Ова станува јасно кога се гледа класичното производство на возила, што може да се види и од бројките на индустрискиот информативен сервис Marklines. Со нив се позанимавал и Handelsblatt и испраќа јасно предупредување до Германија. Во 2012 година во Германија биле произведени 5,6 милиони патнички автомобили и ванови, но во 2022 година се произведени само 3,6 милиони. Фактот дека корпорациите како VW, Mercedes и BMW сепак остварија рекордни профити (вкупно 49,2 милијарди евра) е благодарение на експанзијата на производството надвор од Германија. Лидерите во индустријата произвеле повеќе од десет милиони возила надвор од Германија во 2022 година. Високите цени на енергијата, трошоците за плати и даноците гарантираат дека овој тренд најверојатно ќе продолжи да се интензивира дури и по пандемијата со коронавирус.
На ова се додава и зголемената важност на електричните автомобили. VW произведува во Шпанија, Mercedes во Кина и Полска.
CAR Center Automotive Research пресметал дека цената на еден час работа, вклучувајќи ги и дополнителните трошоци за плата, е 59 евра во германската автомобилска индустрија и 28 евра во Шпанија. Во Унгарија и Полска, само 13. Здружението на германската автомобилска индустрија (VDA) смета дека е итно неопходна офанзива за Германија како индустриска локација. Во спротивно, Германија се заканува да се лизне во безначајност во глобалната споредба. Ова веќе се случи во областа на малите автомобили поради високите трошоци. Mини и микро автомобилите повеќе нема да се произведуваат. Во делот на малите автомобили и големите ванови, од 2012 година е забележан пад од речиси 90 проценти. Благодарение на подобреното снабдување со чипови, производството на возила треба повторно да се зголеми оваа година. Меѓутоа, во Германија нема да има враќање на бројките од последната деценија.
Загриженоста на работничките совети во индустријата е особено голема. Електричните автомобили бараат значително помалку делови. Ќелиите на батериите доаѓаат во голем број од Азија. Поради ова, работните места се загрозени, особено кај добавувачите на автомобилската индустрија.
Во Германија, BMW и Mercedes се фокусираа на производство на луксузни автомобили како што се Серија 7 и S-класа. Останатите доаѓаат од странство. Многу добавувачи во автомобилската индустрија немаат можност да се префрлат на други локации и ги губат клучните бизниси и работни места.