Кина е вториот најголем производител на автомобили во светот. Извозот зголемен за 54 отсто!
Автомобилскиот бизнис во Кина расте благодарение на зголемената продажба на електрични возила од производители како BYD и Tesla
Кина се обидува да ја престигне Јапонија како најголем светски извозник на автомобили по обем оваа година, најмногу благодарение на зголемениот број електрични возила произведени таму.
Индустриските аналитичари во Кина очекуваат земјата да извезе 5,5 милиони автомобили во 2030 година, од кои околу половина ќе бидат електрични. Минатата година Кина извезла повеќе автомобили од Германија, која е светски лидер по вредностa на извозот. Според South China Morning Post, Јапонија моментално води во светот по обем, извезувајќи 3,2 милиони автомобили во првите 11 месеци од 2022 година.
Во 2022 година, Кина извезла 3,1 милиони автомобили во странство, што е зголемување од 54,4% во споредба со претходната година. Индустриските аналитичари очекуваат дека извозот на Јапонија ќе остане главно непроменет во 2023 година, додека Кина очекува нејзиниот растечки бизнис со електрични возила да расте уште повеќе.
Некои од најголемите светски производители на електрични возила веќе се во Кина, вклучувајќи го BYD поддржан од Ворен Бафет, кој продаде 911.140 електрични возила минатата година и Tesla, кој испорача 1,3 милиони автомобили минатата година и произведува автомобили во Шангај. Тука се и други производители на електрични возила, како што се Nio, Li Auto и Xpeng, произведуваат и продаваат автомобили во Кина и извезуваат во други земји.
Автомобилската индустрија во Кина постои веќе некое време, но нејзината независност е релативно нова. Тоа е затоа што брзата индустријализација на Кина во голема мера се потпира на партнерства со увезени брендови. До пред неколку години, водењето бизнис во Кина бараше заедничко вложување.
На пример, General Motors соработува со SAIC за продажба на возилата на Chevrolet, Buick и Cadillac во Кина; Dongfeng Motor соработува со Nissan; а Changan Automobile е партнер со Mazda. Тие партнерства со години ја придвижуваа кинеската автомобилска индустрија, иако нејзините бизниси со електрични возила во голема мера се без партнерство.