Германија предупредува на недостиг на бензин поради санкциите
Најголеми проблеми ќе има источниот дел од земјата, вели министерот за економија Роберт Хабек
Нафтеното ембарго против Русија веројатно ќе има огромно влијание врз цените на горивата во Германија, а најголеми проблеми ќе се јават во Источна Германија, вели министерот за економија Роберт Хабек.
„Во случај на итно запирање на увозот на суров бензин од Русија, не можеме да гарантираме дека снабдувањето со гориво на бензинските пумпи ќе биде непречено. Можно е и нагло поскапување. Но, тоа не значи дека ние како држава, како народ ќе западнеме во бензинска криза“, додава министерот.
Како потсетување дека претседателката на Европската комисија Урсула фон дер Лајен претстави нов план за економски санкции против Русија. Главната поента во него е целосна забрана за увоз на руски бензин. Снабдувањето со руска сурова нафта треба да биде прекинато до шест месеци, а увозот на нафтени деривати до крајот на годинава.
Во 2021 година, 35% од увозот на сурова нафта на Германија доаѓал од Русија: една третина била испорачана по море во Западна Германија, две третини преку гасовод до рафинериите Бранденбург и Саксонија-Анхалт.
Западна Германија не е толку исплашена, бидејќи француската бензинска групација Total, која управува со рафинеријата во западниот дел, вели дека би можела без руски бензин до крајот на 2022 година. Фабриката произведува 3 милиони тони бензин годишно за околу 1.300 бензински пумпи во Саксонија-Анхалт и Тирингија.
Сепак, ќе има проблеми во Источна Германија. Според Хабек, главниот проблем ќе биде во рафинеријата во Швед. Факт е дека оваа рафинерија покрива околу 25% од потребите на Германија за нафта и 91,67% е во сопственост на руската компанија Роснефт.
Фабриката преработува 12 милиони тони сирова нафта годишно, или 220.000 барели дневно (бензин, дизел, мазут). Таа доставува гориво за речиси 90% од бензинските пумпи во Берлин и Бранденбург.
Токму оваа рафинерија ќе има потреба од други добавувачи на сирова нафта, а суровина ќе се доставува од други делови на Германија со воз или камион, што ќе доведе до дополнителни трошоци. Од техничка гледна точка, можна е алтернативна испорака до рафинеријата со танкер преку пристаништата Росток и Гдањск.
„Големото прашање е дали Роснефт, како сопственик на руска рафинерија, е подготвен да преработува“ странски „бензин“. Ако не, тогаш единствениот начин е да се национализира рафинеријата“, вели Јоахим Рагниц, заменик-шеф на дрезденската филијала на Институтот IFO, цитиран од германското издание Auto Motor und Sport.
Освен скапите испораки со цистерни, нафтата од друга страна е многу поскапа. На пример, северноморскиот брент или американскиот WTI чинат 30 долари за барел (159 литри) повеќе од рускиот Урал. Сето тоа ќе предизвика рапидно поскапување на горивата во земјата и цената на бензините може да надмине речиси 3 евра за литар.