Новиот стандард за емисии Еуро 7 ќе обезбеди автомобилите, вановите, камионите и автобусите да бидат почисти, во реални услови на возење

Европската комисија го претстави предлогот за намалување на загадувањето на воздухот од новите моторни возила кои се продаваат во Европската унија, или новата норма Еуро 7. Новиот стандард Еуро 7 ќе обезбеди почисти возила на патиштата и подобрен квалитет на воздухот, заштитувајќи го здравјето на граѓаните и животната средина, велат од Комисијата и продолжуваат дека стандардот Еуро 7 и стандардите за емисија на CO2 за возилата одат рака под рака за да им обезбедат на граѓаните подобар квалитет на воздухот.

Новиот стандард за емисии Еуро 7 ќе обезбеди автомобилите, вановите, камионите и автобусите да бидат почисти, во реални услови на возење, кои подобро ја одразуваат ситуацијата во градовите каде што проблемите со загадувањето на воздухот се најголеми и тоа на многу подолг период отколку според сегашните правила. Предлогот се однесува на емисиите од издувните цевки, како и од сопирачките и гумите. Исто така, придонесува за постигнување на новите построги стандарди за квалитет на воздухот предложени од Комисијата на 26 октомври 2022 година.

Најавено е дека во 2035 година сите автомобили и ванови кои ќе се продаваат во ЕУ ќе имаат нула емисија на CO2. Сепак, во 2050 година се очекува дека повеќе од 20% од автомобилите и вановите и повеќе од половина од потешките возила на патиштата сè уште ќе имаат мотори со внатрешно согорување, кои потоа ќе бидат стари дваесет години (и повеќе). Поради зголемената маса, електричните возила загадуваат и преку триењето на сопирачките и гумите (мали честички и микропластика). Правилата на Еуро 7 ќе ги намалат сите овие емисии и ќе ги одржат возилата достапни за потрошувачите.

Правилата на стандардот Еуро 7 воведуваат ограничувања на емисијата на штетни гасови за сите моторни возила, т.е. автомобили, ванови, автобуси и камиони според единствен сет на правила. Новите правила се неутрални во поглед на горивото и технологијата, поставувајќи ги истите ограничувања без разлика дали возилото користи бензин, дизел, електричен погон или алтернативни горива. Ова овозможува подобра контрола на емисиите на загадувачки материи од сите нови возила. Тестовите сега подобро ќе го одразуваат опсегот на услови што возилата можат да ги искусат низ Европа, вклучително и температури до 45 °C или кратки патувања типични за секојдневните патувања.

Ограничувањата ќе бидат заострени за камионите и автобусите, додека најниските постоечки ограничувања сега ќе важат за автомобилите и комбињата без оглед на горивото што го користи возилото. Новите правила, исто така, поставуваат ограничувања за емисиите за претходно нерегулирани загадувачи, како што се емисиите на азотни оксиди од тешките возила.

Правилата од Еуро 7 стандардот ќе бидат првите светски стандарди за емисии кои ќе ги надминат регулативите за емисиите од издувните цевки и ќе поставуваат дополнителни ограничувања за емисиите на честички од сопирачките и правилата за емисиите на микропластика од гумите. Овие правила ќе важат за сите возила, вклучувајќи ги и електричните.

Сите возила ќе мора да ги почитуваат правилата подолго од сега. Складноста на автомобилите и вановите ќе се проверува додека овие возила не достигнат 200.000 километри и старост на 10 години. Ова ги удвојува барањата што постојат според правилата на Euro 6/VI (100.000 километри и возраст од 5 години). Слични зголемувања ќе има и за автобусите и камионите.

Новите правила ќе ја регулираат издржливоста на батериите инсталирани во автомобилите и вановите за да се зголеми довербата на потрошувачите во електричните возила. Ова, исто така, ќе ја намали потребата за замена на батериите во почетокот на животот на возилото, а со тоа ќе ја намали потребата за нови оскудни суровини потребни за производство на батерии.

Правилата Еуро 7 ќе гарантираат дека возилата не се манипулирани и дека властите можат да ги контролираат емисиите на едноставен начин со користење на сензори во возилото за мерење на емисиите во текот на животниот век на возилото.

Во 2035 година, Euro 7 ќе ги намали вкупните емисии на NOx од автомобилите и комбињата за 35% во споредба со стандардот Euro 6 и за 56% во споредба со стандардот Euro VI за автобуси и камиони. Во исто време, честичките од издувните цевки ќе се намалат за 13% од автомобилите и вановите, а за 39% од автобусите и камионите, додека честичките од автомобилските сопирачки ќе се намалат за 27%.

Ford прв ја коментираше оваа одлука и најави дека е бесмислено да се инвестира во технологии од минатото (прочистување на бензински и дизел мотори) кога веќе е наметната електрична мобилност, во која исто така се инвестираат многу пари.