Планираната германска патарина за автомобили ги дискриминира странските возачи и го крши законот на Европската Унија, рече највисокиот суд на ЕУ во вторникот

Европскиот суд за правда ја поддржа жалбата од Австрија, која смета дека економскиот товар од патарина паѓа исклучиво на возачите од земјите на ЕУ, освен Германија.

Пресудата значи дека Германија не може да ја воведе патарината што требаше да стапи во сила во октомври 2020 година, а која беше изгласана во 2015 година со закон, со кој се утврди наплатата за патничките автомобили што ги користеа автопатиштата во земјата.

Оние со автомобили регистрирани во Германија би платиле годишна такса од речиси 130 евра, но тие би добиле соодветно намалување на данокот на моторни возила.

Возачите што живеат на друго место исто така би плаќале за возење на германски автопати повторно до најмногу 130 евра годишно. Тоа ги загрижи австриските возачи бидејќи најбрзата маршрута исток-запад низ Австрија вклучува кратенка низ Германија наречена германски агол.

Австрија има сличен годишен приход – но без даночни олеснувања за локалните возачи – што може да ги иритираат Германците што одат во Австрија на одмор или преминуваат низ земјата на пат кон Италија.

Австрија, поддржана од Холандија, се пожали дека даночното олеснување за германските жители ефективно би значело дека само странските возачи ги плаќаат патирините.

Судот се согласи во вторникот велејќи дека планираниот систем претставува индиректна дискриминација врз основа на националноста.

„Верувам дека оваа одлука на ЕСП навистина е добар ден за Европската Унија… и дека тоа е исто така знак, јасен сигнал во корист на праведноста“, изјави австрискиот министер за транспорт, Андреас Рајхард.

Германија, поддржана од Данска, тврди дека наплаќањето на патарината е во согласност со транспортната политика на ЕУ и принципот дека корисниците и загадувачите треба да ги платат трошоците за користење на автопатите.

Извор: Макфакс