Предното стоп светло ќе биде наменето за пешаци на премини, како и за велосипедисти и други возачи

Едно од главните правила за безбедност на патиштата е да се види и да се биде виден. Ова мото го следи и Lumaco Innovations AG, кој го дизајнирал системот за предни стоп светла. Основач на компанијата е Лубомир Марјак од Кисуце, Словачка, кој исто така поседува европски патент за оваа технологија и кој очекува предното стоп светло да го намали бројот на сообраќајни незгоди и да ги ублажи последиците од нив. Системот работи со помош на зелена LED лента која се наоѓа на предниот дел на автомобилот, која свети заедно со задните стоп светла кога ќе се притисне педалата на сопирачката. Зелената боја е избрана затоа што е недвосмислена и брзо препознатлива и се уште не се користи во автомобилската индустрија, пишува Slovakia Postsen.

Предното стоп светло ќе биде наменето за пешаците на премините, како и за велосипедистите и другите возачи, кои ќе бидат сигурни дека возачот на автомобилот кој им се приближува знае за тоа и сопира поради тоа. Покрај тоа, предното стоп светло може да стане корисен асистент во иднина кога во сообраќајот веројатно ќе бидат вклучени автономни возила.

Меѓутоа, за да може предното стоп светло да се стави во пракса, претставниците на Европската комисија и Европскиот парламент бараат резултати од тестови во реалност. Главното тестирање ќе се одржи во регионот Тренчин и делумно во регионот Жилина. Со зелено предно стоп светло ќе бидат опремени автобусите, возилата на патната управа (автомобили, комерцијални возила и камиони) или автомобилите од регионот или негови претставници. Вкупно ќе има неколку стотици возила. Тестирањето, кое започна на 22 септември и ќе трае до 22 јуни, е финансирано и од регионот и од Lumaco Innovations AG. Покрај тоа, во меѓународниот проект се вклучени и сообраќајната полиција и универзитетите во Бон и Жилина.