По намалувањето на максималната брзина, производителите размислуваат за нови мерки за поголема безбедност

Дефинитивно живееме во време на борба со максималната брзина. Некои европски земји, како што се Велика Британија и Шпанија, на пример, веќе ја намалија оваа бројка, а се очекува уште неколку земји да го следат примерот.

Всушност, насилното намалување на максималната брзина е стара практика. За некои модели, таа е ограничен на 250 km/h, а Volvo отиде уште подалеку и нивните нови модели не можат да достигнат повеќе од 180 km/h. Истото ќе го спроведат и во Renault, а мора да признаеме дека 180 km/h на јавен пат се уште е многу.

Сепак, се повеќе експерти се прашуваат дали производителите одат во вистинската насока. Ограничувањето на брзината треба да биде во главата на возачот, а не во електрониката на автомобилот. Затоа одговорот се појавува сам по себе – следниот чекор треба да биде ограничување на динамиката на возилото.

Всушност, овој индикатор дефинитивно го прави автомобилот поопасен од неговата максимална брзина. Не секој возач може да се справи со автомобил кој крева 100 km/h од место за 3 секунди. А што е со новиот Tesla Roadster, кој со пакетот Space X ќе забрза од 0 до 100 km/h за 1,1 секунда?

За да се постигне максимална брзина, потребни се три работи – време, доволно долг дел од патот и цврста намера да се прекршат правилата на патот. Ова е често тешко да се постигне, а ограничувањето објавено од производителот е повеќе маркетинг и не помага во безбедноста. Додека забрзувате до 100 km/h за 3 секунди, потребен ви е само моќен автомобил, што е многу опасно за другите на патот.

Истражувањата покажуваат дека реакцијата на возачот при вклучување на стоп светлата на автомобилот пред него трае 1,25 секунди, а на друго возило кое го минува патот – 1,5 секунди. Возејќи машина што забрзува до 100 km/h побрзо, лицето зад воланот не може да стори скоро ништо. Факт е дека понекогаш забрзувањето помага да се излезе од опасна ситуација, но тоа не е во статистиката.

Затоа се почесто се дискутира за можноста за воведување ограничување во динамиката на автомобилите. Засега ваквите разговори сè уште се во почетна фаза, се дискутира за различни опции, но со оглед на тоа што безбедноста станува приоритет за производителите, можно е наскоро да бидат преземени мерки и на овој план.