ЕУ игра опасна игра. Автомобилските производители итно бараат јасни прецизни информации за Euro 7 регулативата!
Асоцијацијата на европски производители на автомобили (ACEA) се огласи по повод донесувањето на новата регулатива Euro 7 со која ќе се постават границите за емисија на издувни гасови од новите автомобили со мотори со внатрешно согорување. Проблемите кои здружението ги става на маса се поврзани со временскиот рок, распоредот, типот на возилата и јасноста на новите правила
Како потсетување, одборот на експерти подготви студија за ЕУ Комисијата, во која се бара значително построги нормите за емисија од автомобилите за подобро исполнување на целите од Парискиот договор за заштита на климата со заострување на границата на CO2.
Врз основа на тоа, Комисијата се обврза да подготви законски предлог за кој ќе се преговара со Парламентот на ЕУ. Сепак, заострувањето на стандардите за издувни гасови е толку драстично што моторите со внатрешно согорување би можеле да престанат да се произведуваат веќе во 2025 година, кога стапува на сила европскиот стандард за емисии Euro 7 во цела ЕУ, а уште полошо е тоа што веќе две години не се изјаснува за деталите.
Производителите сега тврдат, дека откако ACEA го доставила својот предлог до Европската комисија во јуни 2021 година за двегодишен период за воведување на нови правила 2025/2026 година, односно нови гранични вредности и процедури за тестирање на хомологација, во Брисел ништо не се променило.
Напротив, велат од ACEA, одлуката на Европската комисија за воведување на Euro 7 стандардите е одложена од крајот на 2021 година за 5 април 2022 година.
Покрај ова ново одложување, што го прави речиси невозможно да се постави 2025 година како почетна година за новите Euro 7 норми, се расправа и за вистинската потреба за диверзификација на нивоата на емисија на издувни гасови за патнички автомобили / лесни комерцијални возила (Euro 7) и тешки возила (Euro VII), како и за молкот на Комисијата за широкото толкување на новите ограничувања за Euro 7.
Во пракса, големите европски автомобилски групи ги повикуваат институциите да дејствуваат брзо и што побрзо да предложат јасни и недвосмислени правила, така што целата автомобилска индустрија може „да ги фокусира инвестициите и инженерските ресурси на јаглеродно неутрална мобилност што може да оди рака под рака со електрифицирање на опсегот на возилата за да се постигне јаглеродна неутралност до 2050 година“.
Во иста насока одат и последните изјави на генералниот директор на ACEA, Ерик-Марк Хуитема, како што пренесува порталот Motor1, кои се однесуваат на првите проекти развиени од Европската комисија за намалување на емисиите на CO2 од автомобилскиот сектор:
„Намалување на емисиите на CO2 за 55 проценти до 2030 година е предизвик, но новите намалувања се за жал нереални. Тие се изводливи само во случај на масовно зголемување на инфраструктурата за полнење на електричните автомобили на 7 милиони места за полнење, во споредба со 3,9 милиони предложени од комисијата и 200.000 моментално достапни“.
… и додава:
„Наметнувањето на целта за намалување на CO2 од 100 проценти до 2035 година денес е прерано, де факто исклучување на моторите со внатрешно согорување би било подобро повторно предложено во прегледот за 2028 година, кога ќе има промени во мрежата за полнење, новите технологии и потребите на клиентите. биди појасен“.
„Креаторите на политиките треба да направат повеќе за да се осигураат дека ниту една земја и ниту еден граѓанин не е запоставен и дека возилата со нулта емисија се достапни и пристапни за сите, не само за богатите. Накратко, производителите се подготвени да се откажат од она што емитува CO2 за поддршка на климатските цели за јаглеродна неутралност до 2050 година, но ако Европа продолжи да се предомислува на секои две години за целите, најверојатно ќе се појават социјални тензии.