Карлос Таварес: „Европската иницијатива за електрификација носи одредени ризици“
Европската унија планира постепено да ги замени автомобилите на бензин и дизел со електрични, но шефот на Stellantis, Карлос Таварес, гледа поевтини и побрзи начини за намалување на емисиите на јаглерод
Стратегијата на Европската комисија која има за цел да ги укине моторите со внатрешно согорување е политички избор, кој со себе носи еколошки и социјални ризици, вели извршниот директор на Stellantis.
Од спојувањето на FCA и PSA, Таварес мапирал план за електрификација вреден 30 милијарди евра, кој придонесе вредноста на акциите на Stellantis да скокне за повеќе од 60 проценти веќе во првата година.
„Она што е јасно е дека електрификацијата е технологија избрана од политичарите, а не од индустријата“, вели тој во заедничкото интервју за Les Echos, Handesblatt, Corriere della Sera и El Mundo, додавајќи дека постојат поевтини и побрзи начини за намалување на емисиите на јаглерод.
„Со оглед на актуелниот европски енергетски микс, просечниот електричен автомобил треба да помине 70.000 километри за да го компензира јаглеродниот отпечаток од производството на батерии, и штотуку почнува да фаќа приклучок со лесно хибридно возило, кое чини половина помалку“, вели тој.
Португалецот вели и дека забраната за автомобили со термички мотори до 2035 година во Европа значи дека производителите на автомобили треба брзо да започнат со трансформација на фабриките и синџирите за снабдување.
„Бруталноста на овие промени создава ризик од социјални проблеми“, вели Таварес.
Во едно детално интервју кое се осврнува на различните предизвици со кои се соочува Stellantis, шефот на француско-италијанско-американскиот конгломерат, се осврнува и на неговото ветување дека нема да ги затвора фабриките во Европа.
„Генерално ги одржувам моите ветувања, но мораме и да останеме конкурентни“, вели тој, наведувајќи ги специфичните производствени трошоци во Италија, кои се „значително повисоки, понекогаш двојно зголемени од оние во фабриките во другите европски земји“, главно поради прекумерните цени на енергијата.
Посочувајќи го Рим, каде владата работи на намалување на индустриските трошоци, тој додава „Потребно е извесно време за да се спроведат мерките. Ќе разговараме повторно за тоа на крајот на 2022 година“.
Stellantis својот нов долгорочен бизнис план ќе го објави на 1 март оваа година.