Го паркирате автомобилот, го гасите моторот и… Дали е подобро да се уфрли во прва или да се подигне рачната сопирачка? Ајде да видиме.

Ова е прашање на кое возачите вечно дискутираат. Во суштина… е подеднакво добро решение. А тоа само покажува колку може да биде комплицирано решавањето на овој спор. Особено што конкретниот одговор на прашањето поставено во насловот навистина многу зависи од возачот.

Уфрлете во прва. Ова е дополнителна сигурност!

Да почнеме од менувачот. Прво, вреди да се напомене дека нема причина зошто возачот да го остави автомобилот во лер. Заклучувањето на менувачот со менување на степенот на пренос е дополнителна заштита – во ситуација кога рачната сопирачка би се ослободила. Ова во никој случај не го оптоварува преносот и не го изложува на дефект.

Накратко, секогаш вреди да се запре тркалањето. Без разлика дали автомобилот стои на рамна или накосена површина. Префрлувањето во брзина е особено важно за постарите автомобили, односно оние каде што ризикот од отпуштање на рачната сопирачка и превртување на возилото е особено голем.

Паркирната или рачна сопирачка во мирување: да се повлече или не?

Нема дилема – вреди да се повлече и рачната сопирачка, а за тоа има две причини. Како прво, ако возилото е имобилизирано со менувач, сепак е тешко да се движи. Опсегот на движење е буквално неколку сантиметри, но секогаш се случува. Паркирната сопирачка ќе го запре возилото точно на местото каде што моментално стои. Кога сопирачката не се користи, корозивните процеси напредуваат побрзо.

Кога е подобро да се изостави рачната сопирачка?

Паркирната сопирачка треба да се изостави главно кога автомобилот, на пример, е стар неколку години и возачот се плаши дека рачната сопирачка ќе замрзне при паркирање во зима. Дополнително, решението не е најдобро кога постар автомобил се остава да стои долго време. Затегнувањето на рачната сопирачка исто така го губи своето значење кога рачната сопирачка работи лабаво или де факто не работи. Тогаш, сепак, неопходна е интервенција на механичар.

Заклучок

Кога сте паркирани, секогаш е најдобро менувачот да го ставите во прв степен на пренос, но добро е да се земе во предвид и рачната сопирачка. Од тоа може да се откажете, особено во случај на постари автомобили или оние кои долго време биле надвор од употреба. Тука некаде треба да се потсетиме дека кај модерните автомобили, мануелното повлекување полека престанува да биде опција. Електрично управуваните задни сопирачки се активираат автоматски во оној момент кога возачот ќе го исклучи моторот.